۲۷ فروردین ۱۴۰۳، ۱۸:۱۰

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی اردبیل:

۶۳ هزار درخواست مجوز کسب و کار در اردبیل ثبت شده است

۶۳ هزار درخواست مجوز کسب و کار در اردبیل ثبت شده است

اردبیل- مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان اردبیل گفت: ۶۳ هزار و ۵۰۰ درخواست صدور مجوز کسب و کار از ابتدای سال ۱۴۰۱ تاکنون در استان اردبیل ثبت شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، یعثوب نژادمحمد بعد از ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به فرصت یک ماهه فعالان اقتصادی برای دریافت مجوزهای کسب و کار الکترونیکی اظهار کرد: ۶۳ هزار و ۵۰۰ درخواست صدور مجوز کسب و کار از ابتدای سال ۱۴۰۱ تاکنون در استان اردبیل ثبت شده است.

وی با بیان اینکه ۴۰ هزار و ۶۲۹ مجوز صادر و ۳۳۰ مورد شکایت در درگاه شناسه یکتا ثبت شده است، گفت: شکایت‌ها توسط درگاه ملی مجوزها رصد می‌شود و اگر دستگاه مربوطه، اتاق و یا اتحادیه‌ها مدارک یا هزینه اضافی مطالبه کند مستقیماً به دادسرا معرفی می‌شوند.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان اردبیل بیان کرد: ۲۵ اردیبهشت ماه آخرین فرصت دریافت شناسه یکتا است که از این مهلت مذکور به بعد، مجوزی قانونی است که دارای شناسه یکتا باشد و ارائه خدمات دولتی هم منوط به داشتن مجوز الکترونیکی است و هرگونه تمدید، توسعه و تبدیل مجوزها به صورت الکترونیکی خواهد بود.

نژادمحمد هدف از ایجاد درگاه ملی مجوزها را ایجاد شرایط مساوی برای همه هموطنان و فعالان اقتصادی و حذف امضاهای طلایی دانست و گفت: شفاف سازی در انجام فرآیندها و صرفه‌جویی در زمان و هزینه‌ها، تسهیل مدارک مورد نیاز و تسریع در صدور مجوزهای کسب و کار از دیگر مزایای این درگاه است.

وی با بیان اینکه شرایط ۴ هزار و ۷۰۰ نوع فعالیت در درگاه ملّی مجوزها نیز فراهم شده است، تصریح کرد: مجوزها شامل سه نوع خانگی، صنفی و فرآیند محور هستند که ۵۵۰ نوع مجوزها ثبت محور هستند و در کمتر از سه روز صادر می‌شوند و نزدیک ۳ هزار مجوز، صنفی یا پروانه کسب است و بقیه مجوزها فرآیند محور و یا مجوزهای سرمایه گذاری هستند که نیاز به استعلام از دستگاه‌های مربوطه دارند.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان اردبیل خاطرنشان کرد: زمان لازم برای این نوع مجوز از سه روزگاری تا حداکثر سه ماه است که تا به امروز ۳ هزار و ۷۶۰ مورد شناسه یکتا برای فعالان اقتصادی استان صادر شده است.

نژادمحمد تصریح کرد: مدارک مورد نیاز برای اخذ آن کارت ملّی، ارائه کدپستی و شناسه صنفی است و امکانی فراهم شده است تا از طریق اینترنت خانگی و مراجعه به میز خدمت موجود در اتاق‌ها و اتحادیه‌ها و یا از طریق گوشی‌های هوشمند، فعالین اقتصادی بتوانند در کمتر از ۲ دقیقه با ثبت این اطلاعات، شناسه یکتا را دریافت کنند.

کد خبر 6078981

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha