۳ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۶:۳۷

وزیر صمت: شورای رقابت مسوول قیمت پژو پارس است

وزیر صمت: شورای رقابت مسوول قیمت پژو پارس است

وزیر صمت با بیان اینکه سیاست شخصی من این است که مشتریان مستقیم با خودروساز در ارتباط باشند، گفت: در مورد قیمت پژو پارس شورای رقابت مسؤول است و قانونا ما سیاست گذار نیستیم بلکه مجری هستیم.

به گزارش خبرنگار مهر، عباس علی آبادی وزیر صمت امروز در حاشیه جلسه با کمیسیون اصل نود مجلس در جمع خبرنگاران در مورد حواشی پژو پارس و وضعیت سامانه یکپارچه اظهار کرد: سیاست شخصی من این است که ما در وزارت صمت سیاست گذار هستیم ما مجری نیستیم. مسؤولین وقت با راه اندازی سامانه یکپارچه قصد داشتند کمترین تخلف را در فروش خودرو داشته باشیم و حداکثر نظارت اعمال شود.

وی افزود: در حال حاضر به سمتی می‌رویم که اساساً دغدغه خودرو را از دوش مردم برداریم و مردم مستقیم با خودروساز در ارتباط باشند.

علی آبادی ادامه داد: در مورد قیمت پژو پارس هم شورای رقابت مسؤول است و قانونا ما سیاست گذار نیستیم و ما فقط مجری سیاست‌های ابلاغی هستیم.

وی همچنین در مورد گارانتی خودرو اظهار کرد: در بحث ایمنی خودروها شرایطی برای خودروسازان تعیین کردیم که مهم‌ترین آن‌ها، افزایش مدت گارانتی و انجام تست‌های مربوطه است که مقرر شده بخش خصوصی در زیرساخت‌های این تست‌ها سرمایه‌گذاری کند و همچنین نظارت در این حوزه باید دائمی باشد.

وزیرص مت با بیان اینکه آئین نامه واردات خودروهای دست دوم تصویب شده و این موضوع در لایحه بودجه هم دیده شده است، تصریح کرد: این موضوع باید پیگیری شود تا دولت آن را ابلاغ کند.

وی افزود: در حال حاضر واردات خودروهای جانبازان، برای جانبازان بالای ۷۰ درصد در حال انجام است. احتمالاً امسال بعد از اتمام نیاز جانبازان بالای ۷۰ درصد، واردات برای جانبازان ۵۰ تا ۷۰ درصد انجام می‌شود.

علی آبادی در ادامه تصریح کرد: آمادگی داریم نیاز بازار در حوزه حمل و نقل عمومی را مطابق سفارش‌ها تأمین کنیم. در حال حاضر برای تولید ۲۰۰۰ اتوبوس دیزلی و ۲۰۰ اتوبوس برقی ظرفیت ایجاد شده، اما اگر بیشتر هم سفارش داده شود، آمادگی تولید داریم.

وی با اشاره به اینکه امسال در ازای هر خودروی وارداتی، چهار خودروی فرسوده اسقاط خواهد شد، گفت: سال گذشته بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار خودرو تولید شد و امسال برنامه وزارتخانه تولید بیش از یک میلیون ۷۰۰ هزار خودرو است.

وزیر صمت با بیان اینکه کمیسیون اصل نود به این وزارتخانه تکلیف کرد افرادی که خودرو اسقاط می‌کنند بتوانند از انواع خودروهایی که می‌توانیم عرضه کنیم، استفاده کنند، تاکید کرد: خودروهای برقی در اولویت ارائه به متقاضیان تاکسی‌های فرسوده است.

کد خبر 6085687

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • IR ۱۶:۴۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۳
      0 0
      وقتی یک خودرو بادوام بدی دست مشتری.
    • IR ۱۹:۵۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۳
      5 0
      عجیب نیست..این خودرو سازان... دهها سال اینگونه..با آبروی نظام...و اعصاب مردم بازی ..و قوانین کشور را به سخره گرفته اند!
    • IR ۲۰:۰۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۳
      10 0
      وعده های خودرویی رییس جمهور چه شد ؟!!!... واردات.. خودروهای فرسوده..چه شده ؟!!! وعده‌های ارزانی خودرو چه شد ؟!!! وعده‌ وعده وعده .. ماشین شده ؟!!!
    • IR ۲۰:۰۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۳
      6 0
      وزیر صمت مسئول قیمت خودرو نیست ، بانک مرکزی و وزیر اقتصاد مسئول قیمت دلار نیستند وای به حال مردم بیچاره ......خدا ازتون نگذره
    • IR ۲۱:۳۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۳
      0 0
      باسلام ما متقاضیان پارسElxزمستان۱۴۰۲اعتراض کامل به افزایش۵۶درصدی قیمت پارس داریم مشکل ایران خودرو بوده پارس ما را قبل از سال نداده حالاتقصیر ما چیست اولویت اول با۲۹۰خودرو گرفته ما۵۳۰بدیم لطفاپیگیری
    • ناشناس IR ۲۲:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۳
      0 0
      واقعا هیچکس به فکر مردم بیچاره نیست قیمت یه خودرو از سال ۱۴۰۲ تا امسال حدود ۳۰۰ میلیون افزایش پیدا کرده هیچکس هم جوابگو نیست یک سال و نیمه که یه خودرو ثبت نام کردم قرار بوده زمستان ۱۴۰۲ تحویل بدن اما تازه فراخوان اومده اونم با ۲۰۰ میلیون افزایش قیمت من کارگر با حقوق ۱۰ تومن باید از کجا بیارم
    • مخمود IR ۲۲:۲۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۳
      0 0
      اینجا ایران است ، هیچ کس مسئول هیچ چیز نیست ، به جز موی زنان، دیگر موارد را هیچ کس به گردن نمی گیرد. اینجا ایران است