۴ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۰:۳۴

معاون استاندار یزد:

تعامل با کشورهای آفریقایی اقتصاد استان یزد را تقویت می کند

تعامل با کشورهای آفریقایی اقتصاد استان یزد را تقویت می کند

یزد _ معاون هماهنگی امور اقتصادی و گردشگری استانداری یزد گفت: ضمن بهره‌مندی از فرصت‌های بزرگ قاره آفریقا، می‌توانیم با حضور در این کشورها اقتصاد استان و حتی کشور را تقویت کنیم.

به گزارش خبرگزاری مهر محمد علی شاه حسینی در کارگروه توسعه صادرات استان با موضوع بررسی فرصت‌ها، موانع و راهکارهای توسعه روابط اقتصادی با آفریقا با تبیین اهمیت و جایگاه آفریقا در سیاست خارجی ایران، این قاره را سرزمین فرصت‌ها برای شرکت‌های ایرانی و به‌ویژه یزدی توصیف کرد.

وی افزود: ظرفیت بازار آفریقا را می‌توان بازاری بکر و پراهمیت دانست که با رفع موانع زیر ساختی و لجستیکی، معرفی ظرفیت‌ها و نزدیک‌شدن تجار یزدی و آفریقا و تسهیلات تبادل مالی و حضور مؤثر در بازارهای هدف و اراده تجار و دولت‌ها می‌تواند جهش روابط تجاری یزد و آفریقا را به همراه داشته باشد.

وی ادامه داد: توسعه بازرگانی و صادرات، بهره‌گیری از معادن پرارزش این قاره و همچنین زمین‌های کشاورزی حاصل خیز جزو منافع اقتصادی ارتباط با کشورهای آفریقایی است و از سوی دیگر هم می‌توانیم با حضور در این کشورها اقتصاد استان و حتی کشور را تقویت کنیم.

نشست یاد شده با هدف تبادل نظر و هم‌افزایی بخش‌های دولتی و خصوصی برای رونق بخشیدن هر چه بیشتر به روابط اقتصادی ایران با کشورهای آفریقایی و کمک به افزایش صادرات کالا و خدمات فنی و مهندسی به این قاره برگزار شد.

کد خبر 6086200

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • جواد صالحی IR ۲۲:۲۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۴
      0 0
      مارا نه دگر سر ونه سودایی هست نی ارزویی ،نه ام تمنایی هست وقتی که شما درغم وحرمان باشید کی فکرشما به صبح فردایی هست مارا همه پخمگان بسر گشته سوار این باغ خزان کشور دارایی هست درجام جمش چنین بدیدم اوضاع تا اهل ریا برسر ان جایی هست مردان خرد به کنج زندان وسکوت بس بیخردان را غش وغوغایی هست اوضاع جهان ب