۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۸:۲۹

انتقاداز اطلاع رسانی تعطیلی مدارس وادارات خوزستان/همه سرکار بودند

انتقاداز اطلاع رسانی تعطیلی مدارس وادارات خوزستان/همه سرکار بودند

اهواز - کارگروه اضطرار آلودگی هوای خوزستان در حالی مدارس در چهار شهرستان را غیرحضوری اعلام کرد که اغلب دانش آموزان در مدارس حضور یافته بودند.

به گزارش خبرنگار مهر، کارگروه اضطرار آلودگی هوای خوزستان ساعت حوالی هفت صبح بود که از راه‌های مختلف مثل صدا و سیما و فضای مجازی اعلام کرد که مدارس شهرستان‌های اهواز، کارون، باوی و حمیدیه تعطیل اعلام شده و ادارات در این شهرستان‌ها با تأخیر ۲ ساعته آغاز می‌شود.

برای نمونه مدیریت بحران استانداری خوزستان ساعت ۷:۰۲ امروز خبر تعطیلی مدارس و تأخیر در آغاز فعالیت ادارات را روی کانال خود منتشر کرده بود و سایر نهادهای مسئول بعد از این ساعت اقدام به اطلاع رسانی کردند که این امر باعث شد دانش آموزان و کارمندان متوجه این تعطیلی نشوند.

این در حالی است که اغلب دانش آموزان بدون اطلاع از این تعطیلی به مدارس رفته بودند و دچار نوعی سردرگمی شده بودند. همچنین اغلب سرویس‌ها هم برگشته بودند و اقدام به برگرداندن دانش آموزانی که به مدرسه رفته بودند، نکردند. از سوی دیگر دانش آموزانی که به مدرسه رفته بودند به علت استنشاق گرد و خاک شدید موجود در هوا به نوعی عوارض گرد و خاک اثر خود را بر سلامتی آنها گذاشته بود.

از سوی دیگر اعلام شد که ادارات با ۲ ساعت تأخیر آغاز می‌شود که اغلب و شاید همه کارمندان وقتی خبر را شنیدید که پشت میز کار خود بودند. حتی شعب بانکی استان که باید فعالیت‌های خود را ساعت ۷:۳۰ آغاز می‌کردند نیز با نوعی سردرگمی مواجه شدند و برخی از شعب در این زمان فعال و برخی دیگر فعال نبود و مردم و مراجعه کنندگان از همه جا بی خبر نیز دچار سردرگمی پشت درهای بسته برخی شعب بانک‌های استانی شدند.

این برای اولین بار نیست که اطلاع رسانی تعطیلی ادارات و مدارس با تأخیر آغاز می‌شود و این نشان می‌دهد، فرآیند تصمیم گیری برای تعطیلی ادارات و مدارس در استان خوزستان معیوب بوده و باید در این زمینه تجدید نظر اساسی صورت گرفت؛ اینکه با این همه پیشرفت فناوری هواشناسی در جهان، هنوز امکان پیش بینی برخاستن گرد و غبار و شدت آن قابل پیش بینی نیست، قابل توجیه نیست.

کد خبر 6091629

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • IR ۱۱:۳۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۰
      14 1
      اگر تهران اصفهان تبریز بود چکار می کردند اما در این شهر بی مدیر همه چی ریخته بهم وقتی تو سایت اعلام میشه استاندار کار شهردار انجام می‌دهد مشخص این استان از نظر مدیریتی معیوب شده و نیاز به الک کردن بعضی مدیران نالایق استانی می باشد
      • IR ۱۳:۴۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۰
        9 1
        سلام همیشه اینگونه بی تدبیری بوده اصلا این چه مدلیه که بچه تعطیل مادربچه سرکار نمیگید بچه را پیش کی باید گذاشت و کی بایدمراقب اوباشددرمنزل اتفاقی برایش نیفتد تازه خیلی کارمندان هم این هوابرایشان ضرردارد چراکه آلودگی پیروان نمیشناسدلطفا فقط مدارس راتعطیل نکنیدکارمندجماعت هم این آلودگی را استنشاق میکن
    • سوسنگردی IR ۱۱:۴۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۰
      11 0
      اطلاع رسانی با تأخیر بود شبکه خوزستان زیرنویس را نزدیک به ۱۰ بار اصلاح کرد و در آخر هم جمله بندی درست نبود
    • مریم IR ۱۳:۱۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۰
      8 0
      خیلی مضحک هست که در کشور ما که بحث جمعیت و پیری جمعیت مطرح میشود چرا به سلامتی جمعیت اهمیتی داده نمیشود، اکثر روزها آلودگی رو با عمق جان و حلقمون احساس میکنیم ولی نه خبری از تعطیلی ادارات ومدارس هست و نه خبری از تلاش برای بهبود وضعیت آلودگی.در آینده بسیار نزدیک با جمعیتی بیمار سروکار خواهیدداشت....
    • GB ۱۳:۲۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۰
      11 0
      واقعا جای تاسف و شرمساری است مدیریت بحرانی که با اینگونه اطلاع رسانی خودباعث بحران و سردر گمی مردم میشود .
    • IR ۱۴:۲۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۰
      11 0
      همیشه بچه های مارو نادیده میگیرن اصلا به فکر سلامتی بچه های ما نیستند خبر تعطیلی رو باید از شب اعلام می‌کردند
    • IR ۱۴:۳۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۰
      8 2
      این همان باران سیل آسا در استان است که وعدهاشرا دادید همه حکایتهاتون همین طوری ۸
    • محمدی US ۱۵:۲۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۰
      6 0
      بله جای تاسف داره حتی نیمه شب هم صحیح نیست چون همه زودمیخوابن که بیدار بشن با استرس وعجله هم میرن سرکار که مدیر یت رئیس بخش برخورد نکنه. ما به بچه ها ودیگران آموزش میدیم زود بخوابید . پس نهایت تا عصر باید اعلام بشه من چندین بار اینجور برام پیش اومده
    • شیبانی ۱۵:۳۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۰
      5 0
      واقعا جای خانه تکانی در مدیریت ضعیف وناکارامد استانی به چشم میخوره.من جای ستاد بحران بودم استعفا میدادم.
    • داریوش IR ۱۶:۱۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۰
      5 0
      چیز عجیب و جدیدی نیست ! مخصوصا ساعت ۹ شروع ادارات که نمیدونم یعنی از این ساعت به بعد با جاروبرقی هوا رو پاک میکنن و مشکلی برای تنفس ایجاد نمیکنه ؟؟؟؟
    • مسعود IR ۱۷:۱۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۰
      4 0
      گرد و خاک در اهواز از ساعت 10 شب قبل شروع شد و اگر ذره ای عقل و فکر در مسئولین استان وجود داشت ، اعلام خبر تعطیلی به ساعت هفت صبح موکول نمیشد . نیاز به هیچ نرم افزار هواشناسی هم نبود .
    • IR ۱۷:۵۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۰
      4 0
      هیچ کجای دنیا به این افتضاحی ، تصمیم گیری و اعلام نمیکنن. واقعاً برای مسئولین بی کفایت خوزستان متاسفم. حیفه سلامتی مردم خوزستان و بچه‌های نازنین واقعاً....حیف یه روزی باید این حق الناس رو جواب بدن
    • مهدی IR ۱۸:۵۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۰
      4 2
      اینکه ادارات ساعت ۹ شروع به کار کنند خیییلی عجیب بود و عجیب تر اینکه بانک ها تعطیل نشدند! فکر کنم کارمندان بانک خاک شش دارند!
    • والدین دانش آموز IR ۲۳:۵۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۰
      0 0
      دزفول هم هوا وحشتناک آلوده بود ولی اصلا تعطیل نشد
    • خوزستان IR ۲۱:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۱
      0 0
      خدایش تا کی باید این نوع مدیریت رو تحمل کرد، تو این استان محروم لااقل ، تو روزهای خاکی، هوای این مردم خاکی و جنگ زده رو داشته باشید