۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۰:۵۹

سلاجقه در حاشیه جلسه هیات دولت:

حدود ۶۰ میلیون متر مکعب از حقابه هیرمند رهاسازی شد

حدود ۶۰ میلیون متر مکعب از حقابه هیرمند رهاسازی شد

رییس سازمان محیط زیست گفت: با هماهنگی‌هایی که با هیات حاکمه افغانستان درباره حقابه هیرمند داشته‌ایم، حدود ۶۰ میلیون متر مکعب رهاسازی آب برای دریاچه هامون صورت گرفته است.

به گزارش خبرنگار مهر، علی سلاجقه در حاشیه جلسه امروز (چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) هیأت دولت در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: با توجه به هماهنگی‌هایی که با هیات حاکمه افغانستان در خصوص حقابه هیرمند داشته‌ایم، حدود ۶۰ میلیون متر مکعب رهاسازی آب برای دریاچه هامون صورت گرفته است.

وی افزود: سیلاب‌ها هم در منطقه به ما کمک می‌کند تا هامون شرایط بهتری پیدا کند و امیدواریم با رایزنی‌هایی که در حال انجام آن هستیم، بتوانیم انحرافی را که روی این رود وجود دارد، مسدود کنیم و وضعیت تالاب هامون بهتر خواهد شد.

سلاجقه ادامه داد: مرطوب‌سازی دریاچه هامون، یکی از موضوعات مهم است و تاکنون ۵۰ درصد تالاب هامون آبگیری شده است.

وی درباره نظارت سازمان حفاظت محیط زیست برای کاهش پلاستیک‌ها گفت: روی موضوع کاهش پلاستیک‌های زیر ۲۵ میکرون، کاملا نظارت می‌کنیم و در این زمینه با تمام روسای شرکت‌های اصلی، جلسه برگزار شده است.

رییس سازمان حفاظت محیط زیست درباره «ژن توله یوز» هم تاکید کرد: یکی از راه‌های تکثیر در موضوع حیات وحش، استفاده از مسایل سلولی و مولکولی است که ژن توله‌یوز، در بخش رویان ذخیره شده است.

کد خبر 6093926

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • محمد IL ۱۷:۳۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۲
      0 0
      افغانستان سیل آمده و دوتا سد بزرگشون سرریز کرده . حق آبه ندادن .