۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۹:۲۰

با سرعت ۲۹۸.۷۴ مایل برساعت؛

پهپاد ساخت آماتورها رکورد سرعت را در گینس ثبت کرد

پهپاد ساخت آماتورها رکورد سرعت را در گینس ثبت کرد

یک پدر و پسر اهل آفریقای جنوبی پهپادی را شخصی سازی کرده اند که با سرعت ۲۹۸.۷۴ مایل برساعت پرواز و رکوردی جهانی در کتاب گینس ثبت کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اینترستینگ انجینرینگ، این رکورد در ۲۱ آوریل انجام شد اما به گفته مایک و لوک بل پدر و پسر پروژه ساخت پهپاد از مدت ها قبل از آن در حال توسعه بوده است. لوک بل عکاس و خالق محتوایی با یک کانال یوتیوب است. حدود یک سال قبل بل با تبدیل دوربینش به یک توپ تنیس و ثبت ویدئوهایی از سگش هنگام گرفتن این توپ، برنده چالش یک میلیون دلاری «گو پرو» شد.

این توپ تنیس توسط پدر طراحی و با چاپگر سه بعدی ساخته شده است اما این بار پدر و پسر برای ساخت پهپادی که مکس وراستاپن راننده فرمول یک را دنبال می کرد، رکورد سریع ترین پهپاد را ثبت کردند.

پدر و پسر می دانستند برای آنکه پهپاد به سرعت مورد نظرش برسد، باید طراحی آن از لحاظ آیرودینامیکی ایده آل باشد. اما لوک و مایک بدون دسترسی به تونل باد مجبور بودند طراحی هایشان را از پنجره خودرو به بیرون بفرستند و عملکرد آنها در جریان هوا را بررسی کنند.

سپس آنها طرحی با چاپگر سه بعدی پرینت کردند و پهپاد و قطعات آن سرهم بندی شد. اما پهپاد طی نخستین پرواز آتش گرفت. تیم سازنده دوباره تمام قطعات را ساختند اما این تلاش هم شکست خورد.

پهپاد که پرگرین ۲ نام گرفت نمی توانست با جریان بادی که در سیستم هایش می وزید منطبق شود و در نتیجه دمای آن بالا می رفت و به ۲۶۶ درجه فارنهایت یا ۱۳۰ درجه سانتیگراد می رسد. در این دما سیم های موتور آتش می گرفتند و پهپاد از هم می پاشید.

اما با تغییر طراحی و استفاده از سیم های ضخیم تر برای موتور و انجام آزمایش های بیشتری که چند ماه طول کشید، پدر و پسر توانستند نمونه ای در اختیار داشته باشند که آتش نمی گرفت اما سرعت آن بی سابقه نبود.

به همین دلیل آنها به ارتقای پرگرین ۲ ادامه دادند و در نهایت پس از چند ماه پهپاد آماده شد. آنها برای ثبت رکورد پهپاد باید مقابل چند شاهد آزمایش می کردند. از آن مهم تر پهپاد باید۲ بار مسافت ۱۰۰ متری را در جهت های مخالف طی می کرد. پرگرین ۲ در آزمایشی که حدود یک ساعت طول کشید به سرعت ۲۹۸.۷۴ مایل برساعت( ۴۸۰.۲۳ کیلومتر برساعت) رسید و رکورد جهانی ثبت کرد.

همچنین یک دوربین کوچک روی پهپاد سوار بود که رکورد سریع ترین دوربین پهپادی را ثبت کرد و با سرعت ۴۰۰کیلومتر بر ساعت پرواز کرد.

کد خبر 6102512

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha