۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۲:۵۰

در صورت تامین مالی؛

سد سرداب تابستان سال‌جاری به بهره‌برداری می‌رسد

سد سرداب تابستان سال‌جاری به بهره‌برداری می‌رسد

اصفهان - معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان از بهره‌برداری از سد سرداب در صورت تأمین مالی در تابستان سال‌جاری، خبرداد.

به گزارش خبرنگار مهر، مهران زینلیان پیش از ظهر شنبه در حاشیه جلسه کنترل پروژه استان، ضمن تبریک ایام دهه کرامت، عنوان کرد: در این جلسه سه پروژه جاری استان مرتبط با وزارت نیرو مورد گفت‌وگو و بررسی قرار گرفت.

وی ادامه داد: نخستین پروژه جهاد آبرسانی به روستاهای استان در سه شهرستان نائین، سمیرم و فریدونشهر بود که درمجموع حدود ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان گفت: پروژه جهاد آبرسانی در شهرستان نائین پیشرفت قابل توجهی دارد اما در شهرستان‌های سمیرم و فریدونشهر انتظار داریم اجرای پروژه با سرعت بیشتری پیش برود.

زینلیان افزود: در این جلسه مقرر شد در راستای تأمین منابع مالی پروژه از طرح مولدسازی استفاده شود و بخشی از منابع مورد نیاز از ظرفیت‌های درون استان در طرح مولدسازی و بخش دیگر از پروژه‌های ملی تأمین گردد.

وی خاطرنشان کرد: دستور جلسه دوم به بررسی پروژه سد بُلطاق در شهرستان فریدن و شهرستان بویین و میاندشت اختصاص یافت که از سالهای گذشته تصویب شده اما اجرایی نشده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان گفت: در این نشست تخصیص آب از سد موجود گلپایگان و بویین و میاندشت مورد بحث قرار گرفت و مقرر شد پیگیری‌های مورد نظر از وزارت نیرو انجام شود و اجرای سد بعنوان بند در راستای تأمین منابع آب پایدار شهرستان مورد استفاده قرار بگیرد.

زینلیان افزود: سد سرداب نیز پروژه دیگر مورد گفت‌وگو در این نشست بود که می‌تواند تا پایان تابستان سال‌جاری به جمع‌بندی و بهره‌برداری برسد، این پروژه مشکل تأمین منابع مالی دارد که مقرر شد از طریق طرح مولدسازی و منابع وزارتخانه‌های مرتبط اجرایی شود.

گفتنی است سد سرداب در جنوب شهر فریدونشهر و در غرب استان اصفهان واقع شده است.

کد خبر 6103109

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha