۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۴:۵۵

اقتصاد دانش‌بنیان راهگشای مشکلات اصفهان است

اقتصاد دانش‌بنیان راهگشای مشکلات اصفهان است

اصفهان - رییس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان گفت: برای نخستین بار بخش بزرگی از جشنواره شیخ بهایی در محیط شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، قاسم مصلحی پیش از ظهر شنبه با اشاره به برگزاری هجدهمین جشنواره فن‌آفرینی شیخ بهایی توسط شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان، اظهار کرد: این رویداد ۲۶ و ۲۷ اردیبهشت‌ماه جاری برگزار می‌شود و یکی از مهم‌ترین اهداف آن آشنایی شرکت‌ها با روش‌های تأمین مالی است که در این خصوص رویدادهایی پیش‌بینی شده تا این مهم تبیین شود که تأمین مالی تنها از راه تسهیلات نیست چون تسهیلات وابسته به منابع محدود دولتی است.

وی با تاکید بر لزوم گسترش ارتباطات علمی و فرهنگسازی در خصوص فن‌آفرینی، افزود: مخاطب اصلی جشنواره شیخ بهایی سرمایه‌گذاران، پارک‌های علم‌وفناوری، شرکت‌های بزرگ صنعتی و واحدهای تحقیق و توسعه هستند.

رئیس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان تصریح کرد: شرکت‌های دانش‌بنیان برای رفع نیاز جامعه و صنعت فعالیت می‌کنند بنابراین حمایت و تشویق برای شکل‌گیری شرکت‌های فن‌آور توسط بخش خصوصی، راه حل مسائل و چالش‌های کشور است.

وی ادامه داد: در شرایطی که اصفهان با آلودگی‌های متعدد مواجه است، توسعه اقتصاد دانش‌بنیان، فروش فناوری و تولید محصولات با حجم کمتر و ارزش افزوده بیشتر می‌تواند راهگشا باشد بدین سبب حمایت از تولید فناوری با رویکرد صیانت از محیط زیست یکی از دستاوردهای شهرک علمی تحقیقاتی و جشنواره شیخ بهایی است.

مصلحی خاطرنشان کرد: ۲۰ سال پیش کسی باور نداشت که شرکت‌های دانش‌بنیان دستاوردهای امروز را داشته باشند بنابراین این شرکت‌ها محیط پرریسک و خطرزایی را پشت سر گذاشته‌اند تا امروز پای سرمایه‌گذاران به جشنواره باز شود.

وی حضور سرمایه‌گذاران و تأمین مالی برای شرکت‌های دانش‌بنیان را دستاورد مهم جشنواره شیخ بهایی دانست و ادامه داد: باید بین سرمایه‌گذار و شرکت‌ها تعامل ایجاد شود و اگر شرکتی با سرمایه زیاد وارد حوزه فناوری شود کارها با شتاب بیشتری پیش خواهد رفت.

رئیس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان ادامه داد: مردم باید از اتفاقاتی که در شهرک علمی تحقیقاتی رخ می‌دهد مطلع باشند بنابراین درهای شهرک به روی مردم باز است همانگونه که نزدیک به هشت هزار دانش‌آموز دبستانی در سال جاری از شهرک بازدید کرده‌اند.

وی با بیان اینکه برای نخستین بار بخش بزرگی از جشنواره شیخ بهایی در محیط شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان برگزار می‌شود، افزود: اصرار به برگزاری جشنواره در محیط شهرک علمی تحقیقاتی داریم تا مردم نیز با فضای فناور حاکم بر آن آشنا شوند.

مصلحی خاطرنشان کرد: حضور مردم در جشنواره شیخ بهایی نیز اصل است و اگرچه بسیاری از محصولات ارائه شده در جشنواره در سطح کلان و صنعتی است اما نمایشگاهی نیز از محصولات مورداستفاده برای مردم در حاشیه جشنواره برگزار می‌شود.

کد خبر 6103293

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha