۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۰:۵۴

استاندار کردستان تاکید کرد؛

لزوم توسعه زیرساخت‌های امدادی هلال احمر کردستان

لزوم توسعه زیرساخت‌های امدادی هلال احمر کردستان

سنندج_ استاندار کردستان بر لزوم توسعه زیرساخت‌های امدادی هلال احمر کردستان در مناطق کوهستانی و سخت‌گذر استان تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، اسماعیل زارعی کوشا شامگاه یکشنبه در دیدار با پرسنل جمعیت هلال احمر کردستان، ضمن تبریک هفته هلال احمر به مدیران، کارکنان و اعضای این خانواده بزرگ، اظهار کرد: حضور در جمع خانواده هلال احمر حس خوبی دارد و عضویت در این نهاد خدوم و ارزشمند در حوزه‌های امدادی، خدماتی بویژه حوزه جوانان که در راستای تربیت و آموزش جوانان گام بر می‌دارد اتفاق مبارکی محسوب می‌شود.

وی با اشاره به تلاش‌های ارزشمند هلال احمر در استان اعلام کرد: جمعیت هلال احمر کردستان در همه شرایط سخت، سرما و گرما، دور از خانواده با موفقیت و به خوبی پای کار بوده و این توفیقات برجسته قابل تقدیر است.

استاندار کردستان یادآور شد: هلال احمر نهادی ارزشمند و جذاب است که جوانان مشتاق به فعالیت در این مجموعه فعالیت دارند و باید فراتر از توان و دستورالعمل‌ها برای این جوانان در راستای تربیت، آموزش، توانمندسازی برنامه‌ریزی شود و فعالیت‌های متنوعی تعریف و اجرا کرد.

وی بر اهمیت توسعه زیرساخت‌های امدادی هلال احمر کردستان در مناطق کوهستانی و سخت‌گذر استان تأکید کرد.

تلاش حوزه امداد و نجات هلال احمر در کردستان

مدیرعامل جمعیت هلال احمر کردستان نیز در این دیدار با اشاره به گزارش مختصری از عملکرد یکساله جمعیت هلال احمر کردستان در ۴ حوزه عملیاتی افزود: در حوزه امداد و نجات، سال گذشته یکی از سالهای ویژه جمعیت هلال احمر استان بوده است.

پیام جلالی افزود: از زمانیکه هلال‌احمر استان به امداد جاده‌ای ورود کرد تا سالهای گذشته، استان ۱۰ پایگاه امدادی داشته است و خوشبختانه با حمایت‌های مسؤولان توانسته‌ایم ۶ پایگاه دیگر به امداد و نجات جاده‌ای اضافه نمائیم و برای این ۶ پایگاه به کمک خیرین تجهیزات لازم فراهم کنیم.

وی بیان کرد: در سال گذشته ۱۰۵ نفر از نجاتگران هلال احمر استان همزمان با سراسر کشور جذب شدند و همچنین در اربعین حسینی، امداد و نجات نوروزی و زمستانی هلال احمر استان فعالیت‌های چشمگیری داشته است.

جلالی یادآور شد: در حوزه آموزش، سال گذشته ۱۳ و ۶۰۹ مورد آموزش همگانی، ۷۹۲ آموزش امدادی نیروهای مسلح، یک‌هزار و ۵۶ نفر آموزش مبتنی بر نیازهای محلی و بیش از ۵۰ هزار نفر آموزش در نقاط مختلف استان برگزار شده است.

وی ادامه داد: همچنین خانه‌های هلال در استان که پایه عملیات امدادی است برای توانمندسازی نیروهای محلی که در صورت وقوع حوادث، این افراد اقدامات امدادی لازم را تا رسیدن نیروهای امدادی انجام دهند، فعالیت دارند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر کردستان در ادامه به فعالیت حوزه درمان و توانبخشی، گفت: در مرکز فیزیوتراپی هلال‌احمر ۷۸۶ نفر در مرکز سقز و یک‌هزار و ۲۰۰ نفر در مرکز سنندج خدمات درمانی ارائه شده و همچنین در مرکز ارتوپدفنی سقز به ۱۴۰ نفر و در مرکز سنندج به ۵۲۵ نفر خدمات ارائه شده است و برای یک‌هزار و ۵۰۰ نفر از حجاج، واکسیناسیون و معاینات پزشکی انجام شد.

کد خبر 6103933

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha