۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۸:۵۷

خرازی:

فوری‌ترین مساله ما در خاورمیانه جنگ غزه است

فوری‌ترین مساله ما در خاورمیانه جنگ غزه است

رئیس شورای راهبردی روابط خارجی گفت: امروزه گرفتار جنگ غزه هستیم و فوری ترین مساله ما در خاورمیانه جنگ غزه است و همه باید تلاش کنند این جنگ متوقف شود.

به گزارش خبرنگار مهر، «کمال خرازی» رئیس شورای راهبردی روابط خارجی در سومین نشست گفتگوهای ایرانی-عربی برای همکاری و تعامل، اظهار داشت: امروزه گرفتار جنگ غزه هستیم و فوری‌ترین مسئله ما در خاورمیانه جنگ غزه است و همه باید تلاش کنند این جنگ متوقف شود.

وی ادامه داد: متأسفانه این جنگ با حمایت آمریکا و اروپا ادامه دارد. آن‌ها تسلیحات کشنده در اختیار اسرائیل قرار می‌دهند.

خرازی افزود: انتظار می‌رود کشورهای اسلام رژیم اسرائیل را تحریم کنند و کشورهای اروپایی و امریکایی را تحت فشار قرار دهند تا این رژیم را تحریم کنند.

رئیس شورای راهبردی روابط خارجی یاداور شد: در کشورهای محتلف افکار عمومی بیدار است.

اسراییل تنها زبان زور را می‌فهمد

وی گفت: در روزهای اخیر حماس پیشنهاد قطر و مصر در مورد اتش بس را پریرفت اما اسراییل انرا نپذیرفت و به رفح حمله کرد که اینها نشان میدهد اسراییل تنها زبان زور را میفهمد.

رئیس شورای راهبردی روابط خارجی با بیان اینکه از قوی بودن همه کشورهای منطقه حمایت می‌کنیم، گفت: زمانی این منطقه میتوان به صلح دست یابد که همه قوی باشند.

خرازی تصریح کرد: ما امادگی کامل داریم که از نظر تسلیحات نظامی و فناوری های نوین به کشورهای منطقه کمک کنیم.

وی گفت: اسراییل دارای سلاح های هسته ای است که با کمک همین اروپایی ها و امریکایی ها این سلاح را به دست اورده است. هرساله ما و مصر در مجمع عمومی سازمان ملل ایده منطقه عاری از سلاح هسته ای را مطرح می‌کنیم. راه حل این موضوع این است که اسراییل سلاح هسته ای نداشته باشد.

خرازی گفت: اگر اسراییل تهدید کند طبیعتاً کشورها ساکت نمی‌شوند و به همین دلیل اعلام کردم که اگر اسراییل جسارت و تهدید کند ما ممکن است در دکترین هسته‌ای خود تجدیدنظر کنیم. آمریکایی‌ها واکنش نشان دادند و همان حرف‌های خودشان را زدند. ما اولاً خواهان سلاح هسته‌ای نیستیم و فتوای رهبری بر این اساس است. اما اگر دشمن شما را تهدید کند باید چه کار کرد؟ اگر اسراییل جسارت کند و ایران را تهدید هسته ای کند ما ممکن است در دکترین هسته ای خود تجدید نظر کنیم. ما خواهان سلاح هسته ای نیستیم اما اگر دشمن ما را تهدید کند ناچار به تغییر در دکترین هسته ای هستیم.

وی افزود: امریکایی ها گفتند دیپلماسی بهترین راه است اما چه کسی از برجام خارج شد؟ بنابراین ما امادگی انجام مذاکره داریم.

خرازی بیان کرد: بیگانگان در تلاشند با اشاعه ایران هراسی بخصوص عملیات موفق وعده صادق کشورهای منطقه را نگران کنند و بگویند اگر ایران قوی است باید از ایران بترسند.

رئیس شورای راهبردی روابط خارجی ادامه داد: قدرت نظامی ایران صرفاً برای دفاع از خود است. ایران چند قرن است که علیه هیچ کشوری جنگ را اغاز نکرده است چرا که خواهان جنگ نیست. این سنت ایران است که به کمک مظلوم می‌یشتابد.

وی تصریح کرد: وقتی داعش به عراق و سوریه حمله کرد ایران به دعوت انها به کمک شان رفت.

خرازی گفت: زمان ان رسیده کشورهای منطقه برای امضاهای پیمانهای عدم تجاوز گرد هم بیایند. البته برخی کشورها روابط خود را با اسراییل عادی کرده اند!

وی یاداور شد: ایران قدرت خود را در عملیات وعده صادق نشان داد.

خرازی با طرح این سوال که چرا کشورهای منطقه نباید روابط خود را با ایران قدرتمند در زمینه های نظامی، فناوری و … برقرار کنند، تصریح کرد: ایران به رغم تمام تهدیدات به بسیاری از فناوری ها از جمله فناوری هسته ای دست یافته است.

کد خبر 6104543

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha