۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۲۱:۳۶

مدیرکل نوسازی مدارس اردبیل:

دارالفنون اردبیل عیدغدیر افتتاح می شود

دارالفنون اردبیل عیدغدیر افتتاح می شود

اردبیل- مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان اردبیل گفت: مدرسه دارالفنون در اردبیل به شکل مجزا در دو بخش دختران و پسران عید غدیرخم به بهره برداری می رسد.

بهزاد محمدی در گفت و گو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: این مدرسه با مشارکت یکی از بانک های عامل با معماری سنتی ایرانی احداث شده و بیش از ۳۰۰ میلیارد تومان برای احداث آن هزینه شده است.

وی خاطرنشان کرد: نوسازی مدارس نیز برای تجهیزات و همچنین تامین انشعابات آب، برق و گاز بیش از ۱۰ میلیارد تومان هزینه کرده تا این واحد آموزشی مجهز با کلاس های هوشمند و دارای برجستگی های خاص به بهره برداری رسیده و از سال آینده اقدام به ثبت نام دانش آموزان کنیم.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان اردبیل گفت: مدرسه دخترانه دارالفنون در ۱۵ کلاس درس و پسرانه نیز در ۱۵ کلاس درس با صندلی های مناسب و رنگ دلخواه دختران صورتی و نارنجی مهیا شده تا در فضایی مناسب همراه با شور و نشاط تحصیل خود را انجام دهند.

محمدی با اشاره به رشد چهار برابر اعتبارات نوسازی مدارس استان اردبیل افزود: با اهتمام استاندار اردبیل ۵ مدرسه ۱۵ کلاسه کلنگ زنی شده و قرار است ۵ مدرسه دیگر نیز در آینده کلنگ زنی شود.

وی بیان کرد: قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) ۴۰۰ کلاس درس را در استان عملیاتی می کند که ۸۸ کلاس از این تعداد امسال کلنگ زنی خواهد شد.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان اردبیل با بیان اینکه در ۵ شهرستان استان وضعیت فضاهای آموزشی بحرانی است، تصریح کرد: از این تعداد پارس آباد و اردبیل بیشترین کمبود فضای آموزشی را دارند در حالی که در شهرستان نیر بالای ۱۰ مترمربع سرانه فضای آموزشی داریم.

محمدی هدفگذاری احداث دو هزار کلاس درس در استان با اولویت احداث مدرسه در این دو شهرستان را یادآور شد و بیان کرد: یک هزار کلاس درس از محل مولدسازی، ۵۰۰ کلاس درس از ردیف اعتبارات ملی و استانی و ۵۰۰ کلاس درس نیز با همراهی خیرین احداث و در مدت چهار سال تحویل آموزش و پرورش می شود.

کد خبر 6104643

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha