۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۰:۳۴

با حضور سردار سلامی صورت گرفت؛

افتتاح مرکز فوق تخصصی جراحی‌های محدود در سمنان

افتتاح مرکز فوق تخصصی جراحی‌های محدود در سمنان

سمنان- به مناسبت دهه کرامت، مرکز فوق تخصصی جراحی‌های محدود خاتم الانبیاء وابسته به سپاه قائم استان سمنان افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از روابط عمومی سپاه استان سمنان، به مناسبت دهه کرامت، مرکز فوق تخصصی جراحی‌های محدود خاتم الانبیا وابسته به سپاه قائم استان سمنان با حضور سرلشکر حسین سلامی فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، استاندار سمنان، نماینده ولی فقیه در استان و جمعی از مسئولان استانی به بهره برداری رسید.

سرلشکر سلامی در حاشیه بازدید از بخش‌های مختلف این مرکز تخصصی در سمنان به تشریح خدمات سپاه پاسداران برای توسعه خدمات بهداشتی و درمانی در کشور اشاره کرد و گفت: از ۵۰۰ درمانگاه در نظر گرفته شده برای شهرستان‌های غیر از مراکز استان‌ها تا کنون ۱۲۰ درمانگاه تکمیل و تجهیز و به بهره برداری رسیده است و بقیه آن نیز با مشارکت سازمان بسیج در حال انجام است.

فرمانده سپاه پاسداران با اشاره به ساخت و بهره برداری از بیمارستان‌های سپاه در مراکز استان‌ها گفت: علاوه بر خدمات موجود بیمارستان‌های تخصصی نیروهای زمینی و دریایی سپاه در استان‌های مختلف و همچنین ظرفیت ویژه بیمارستان‌های صحرایی برای مواقع ضروری، مجوزهای لازم برای طراحی و ساخت این بیمارستان‌ها نیز اخذ شده است.

سردار منصور شوقانی فرمانده سپاه قائم (عج) استان سمنان در آئین افتتاح این مرکز گفت: این ساختمان ۴ طبقه با زیربنای ۴ هزار و ۵۰۰ متر مربع شامل بخش‌های اورولوژی، ارتوپدی، گوش حلق بینی، چشم، بیمارهای زنان، درمانگاه، خدمات سرپایی و پرستاری است.

به گفته سرهنگ جعفر دیابی معاون سلامت و دفاع زیستی سپاه قائم (عج) استان؛ این مرکز با برخورداری از ۴ اتاق عمل، ۳۲ تخت خدمات پس از عمل و ۱۶ تخت بستری، به بیمارانی که به بستری و جراحی یک روزه نیاز دارند بر اساس معاینه و ارجاع پزشکان متخصص خدمات ارائه می‌کند.

سید محمدرضا هاشمی استاندار سمنان نیز در این مراسم با اشاره به عبور سالانه ۲۰ میلیون زائر حرم رضوی از ۶۵۰ کیلومتر مسیر بزرگراه امام رضا (ع) در مسیر تهران مشهد از استان سمنان، بازه زمانی بیش از ۸ ساعته رانندگی در این مسیر کویری و یکنواخت و حادثه خیز را یادآور شد و گفت: ۳۹ درصد مراجعات به مراکز درمانی استان سمنان مربوط به خدمات دهی اورژانسی و عمومی به مسافران است که نیاز به ساخت و تجهیز بیمارستان‌ها را در آن به موضوع جدی حفظ سلامت استان سمنان تبدیل کرده است.

همچنین با حضور سرلشکر سلامی طراحی و ساخت بیمارستان ۱۲۸ تختخوابی قائم آل محمد (عج) استان سمنان نیز با زیر بنای ۱۰ هزار مترمربع به منظور ارائه خدمات اورژانس تخصصی تروما، ام آر آی، سی تی اسکن و بیماری‌های قلب، زنان در سمنان آغاز شد.

کد خبر 6104895

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha