۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۴:۰۲

سرپرست معاونت عمرانی استانداری هرمزگان:

بهسازی فضای شهری و وسایط نقلیه ویژه معلولان در دستور کار قرارگیرد

بهسازی فضای شهری و وسایط نقلیه ویژه معلولان در دستور کار قرارگیرد

بندرعباس - سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری هرمزگان بر لزوم بهسازی معابر و وسایط نقلیه جهت رفاه حال معلولان تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد مرودی ظهر دوشنبه در نخستین جلسه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی استان هرمزگان، بر مناسب سازی فضای شهری و وسایط نقلیه عمومی شهری جهت تردد معلولان تاکید کرد و گفت: یکی از اولویت شهرداری‌ها بهسازی فضاها و وسایط نقلیه عمومی جهت بهره مندی تمامی اقشار مردم از آنها است که در سال گذشته اتفاقات خوبی در استان به ویژه شهر بندرعباس افتاده است.

وی با اشاره به دستور کار این جلسه گفت: بررسی نتایج پیگیری مصوبات شهرداری شهر بندرعباس در سال ۱۴۰۲ در خصوص مناسب سازی ۵ دستگاه ون ویژه تردد افراد دارای معلولیت، احداث رمپ تقاطع غیر همسطح بزرگراه امام حسین (ع) و دسترس پذیری معابر شهرک سجادیه (شهرک اسکان روشندلان) و اولویت‌های مناسب سازی معابر و مبلمان شهری در سال ۱۴۰۳ از موارد حائز اهمیت است.

وی تصریح کرد: در دلسوزی مدیران استان تردیدی نیست پس لازم است به وعده‌ها عمل شود تا حق دسترسی برای افراد دارای معلولیت، سالمند، جانباز یا هر فرد دارای نیاز ویژه رعایت شود.

وی اضافه کرد: باید موانع فیزیکی، معماری و ترافیکی موجود در شهر رفع شود؛ به گونه‌ ای که همه انسان‌ها در شرایط خاص قادر باشند آزادانه و بدون خطر در محیط پیرامون خود اعم از اماکن عمومی، معابر، محیط شهر و ساختمان‌ها تردد کنند و از تسهیلات محیط شهری با حفظ استقلال فردی بهره‌مند شوند.

کد خبر 6105171

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha