۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۹:۵۳

آغاز مقابله با عرضه ‎کنندگان پوشاک قاچاق در فضای مجازی

آغاز مقابله با عرضه ‎کنندگان پوشاک قاچاق در فضای مجازی

بعد از شروع برخورد با کالای قاچاق در سطح شهر تهران، روند برخورد با عرضه‌کنندگان پوشاک قاچاق در فضای مجازی نیز شدت گرفته است.

به گزارش خبرگزاری مهر، پس از انتشار گزارش‌هایی در خبرگزاری مهر با موضوع جولان پوشاک قاچاق در بازار به خصوص در فضای مجازی خبرنگار مهر کسب اطلاع کرد که موج برخورد با عرضه‌کنندگان پوشاک قاچاق در فضای مجازی آغاز شده است؛ به طور مثال یکی از پرمخاطب‌ترین فروشگاه‌های عرضه‌کننده کالاهای قاچاق بنگلادشی و ترکیه ای توسط بازرسان ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز و همکاری فراجا مورد ضربه واقع شده است.

پیش‌ازاین، حمیدرضا دهقانی نیا، سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز دررابطه‌با شیوه مبارزه با عرضه‌کنندگان کالای قاچاق در فضای مجازی، گفته بود: بر اساس هماهنگی‌هایی که ستاد مرکزی مبارزه با کالای قاچاق و ارز با دادستانی فضای مجازی انجام داده است کارگروهی در این راستا تشکیل شده که به‌محض شناسایی تار نمای ارائه‌دهنده کالای قاچاق، تارنما به دادستانی فضای مجازی کشور معرفی می‌شود.

سال گذشته، تولیدکنندگان پوشاک نسبت به وضعیت بازار شب عید هشدار داده و خواستار برخورد با عرضه‌کنندگان پوشاک قاچاق در بازار شدند؛ پیش‌ازاین، طرح مبارزه با برندهای محرز پوشاک قاچاق از سال ۱۳۹۷ آغاز و تا اواخر سال ۱۳۹۹ به‌صورت غیرمتمرکز ادامه‌دار بود. اما متأسفانه به دلیل عدم استمرار اجرای این طرح، نمانام‌های که امکان واردات قانونی آن چندین سال است وجود نداشته و قطعاً از طریق قاچاق وارد کشور می‌شود، همچنان به‌وفور در بازار یافت شده و به‌صورت علنی عرضه می‌شود.

پیش‌ازاین، اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک ایران در نامه‌ای خطاب به مقام معظم رهبری با اشاره به‌سهولت قاچاق پوشاک و سایر کالاها به کشور از طرق مختلف اعم از گمرکات، رویه‌های گذر مرزی، ملوانی، ته لنجی، مناطق آزاد و باتوجه‌به گستردگی مرزها و فقدان گلوگاه‌های مقابله‌ای، مؤثرترین شیوه مقابله با این ویروس به‌شدت فلج‌کننده را برخورد در سطح عرضه دانسته و خواستار تشدید اقدامات مقابله‌ای شده‌اند.

شواهد حاکی از آن است که موج جدید برخورد با عرضه‌کنندگان پوشاک قاچاق در سطح شهر و فضای مجازی شدت گرفته است.

کد خبر 6105921

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha