۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۳:۲۱

جزییات تورم صنعت و معدن در سال ۱۴۰۲ اعلام شد

جزییات تورم صنعت و معدن در سال ۱۴۰۲ اعلام شد

بر اساس اعلام مرکز آمار ایران، تورم سالانه بخش صنعت و بخش معدن در سال ۱۴۰۲ به ترتیب ۱.۸ درصد کاهش و ۲۳.۰ درصد افزایش یافته است.

به گزارش خبرگزاری مهر، شاخص قیمت تولیدکننده بخش معدن و صنعت سال ۱۴۰۲ (بر مبنای سال پایه ۱۳۹۵) از سوی مرکز آمار ایران منتشر شد.

افزایش تورم سالانه بخش معدن

در سال ۱۴۰۲، شاخص قیمت تولیدکننده بخش معدن به ۱۷۸۸.۳ رسید که در مقایسه با همین اطلاع در سال قبل، ۴۴.۰ درصد افزایش داشته است. در این سال شاخص مربوط به گروه‌های زغال سنگ معادل ۱۵۰۶.۱، کانه‌های فلزی ۱۹۷۴.۴ و سایر معادن ۱۰۹۱.۳ می‌باشد. شاخص هر سه گروه عمده در بخش معدن در مقایسه با سال ۱۴۰۱ افزایش داشته است.

جزییات تورم صنعت و معدن در سال ۱۴۰۲ اعلام شد

در سال ۱۴۰۲، تغییرات شاخص قیمت تولیدکننده بخش معدن نسبت به سال قبل (تورم سالانه) به ۴۴.۰ درصد رسیده است که در مقایسه با همین اطلاع در سال قبل (۲۱.۰ درصد)، ۲۳.۰ واحد درصد افزایش داشته است.

به عبارتی، میانگین قیمت دریافتی توسط تولیدکنندگان مواد معدنی به ازای فروش محصولاتشان در داخل کشور، در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال ۱۴۰۱، ۴۴.۰ درصد افزایش داشته است. در این سال کم‌ترین تورم سالانه با ۲۹.۵ درصد مربوط به گروه زغال سنگ و بیش‌ترین تورم سالانه با ۴۹.۶ درصد مربوط به گروه سایر معادن است.

کاهش تورم سالانه صنعت

تغییرات شاخص قیمت تولیدکننده بخش صنعت نسبت به سال قبل (تورم سالانه) در سال ۱۴۰۲ به ۲۹.۹ درصد رسید که در مقایسه با همین اطلاع در سال قبل (۳۱.۷ درصد)، ۱.۸ واحد درصد کاهش داشته است.

شاخص قیمت تولیدکننده بخش صنعت در سال ۱۴۰۲، به ۱۰۳۵.۲ رسید که در مقایسه با همین اطلاع در سال ۱۴۰۱، ۲۹.۹ درصد افزایش داشته است. در میان بخش‌های مختلف صنعتی، کم‌ترین مقدار شاخص مربوط به رشته فعالیت‌ساخت محصولات رایانه‌ای، الکترونیکی و نوری (۶۳۳.۱) و بیش‌ترین آن مربوط به رشته فعالیت ساخت سایر تجهیزات حمل و نقل (۱۷۸۸.۶) است.

جزییات تورم صنعت و معدن در سال ۱۴۰۲ اعلام شد

تغییرات شاخص قیمت تولیدکننده بخش صنعت نسبت به سال قبل (تورم سالانه) در سال ۱۴۰۲ به ۲۹.۹ درصد رسید که در مقایسه با همین اطلاع در سال قبل (۳۱.۷ درصد)، ۱.۸ واحد درصد کاهش داشته است. به عبارتی، میانگین قیمت دریافتی توسط تولیدکنندگان مواد صنعتی به ازای فروش محصولاتشان در داخل کشور، در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال ۱۴۰۱، ۲۹.۹ درصد افزایش دارد.

در این سال، کم‌ترین تورم سالانه با ۱۷.۵ درصد مربوط به رشته فعالیت ساخت کاغذ و محصولات کاغذی و بیش‌ترین تورم سالانه با ۶۹.۵ درصد مربوط به رشته فعالیت ساخت ماشین‌آلات و تجهیزات طبقه‌بندی نشده درجای دیگر است.

برای مشاهده متن کامل تورم بخش معدن اینجا را کلیک کنید.

برای مشاهده متن کامل تورم بخش صنعت اینجا را کلیک کنید.

کد خبر 6107335

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha