۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۶:۵۹

جلسه اضطراری ستاد پیشگیری از بحران گلستان تشکیل شد

جلسه اضطراری ستاد پیشگیری از بحران گلستان تشکیل شد

گرگان- جلسه اضطراری ستاد پیشگیری،هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران در استان گلستان تشکیل شد.

به گزارش خبرنگار مهر، با توجه به پیش‌بینی وضعیت جوی و به دنبال صدور هشدار هواشناسی سطح نارنجی شماره ۳ مورخ ۲۶ اردیبهشت، جلسه اضطراری ستاد مدیریت بحران استان روز پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت در محل اداره کل هواشناسی گلستان تشکیل شد.

بر این اساس؛ از روز جمعه با تقویت فعالیت سامانه بارشی و تداوم آن، رگبار و رعدوبرق، احتمال تگرگ و وزش باد نسبتاً شدید در سطح استان گلستان اتفاق خواهد افتاد.

آب گرفتگی برخی معابر، بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها، احتمال سیلاب ناگهانی در نواحی کوهستانی و شیبدار، برخورد صاعقه، احتمال خسارت به محصولات زراعی و باغی از پیامدهای دیگر فعالیت این سامانه در استان است.

از مردم خواسته شده است؛ از توقف در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها، از فعالیت‌های کوهنوردی خودداری کنند ضمن اینکه با توجه به هشدار هواشناسی دریایی، دریا از روز جمعه تا صبح دوشنبه متلاطم و مواج خواهد بود و برای فعالیت‌های دریایی مناسب نیست.

در جلسه اضطراری ستاد مدیریت بحران با توجه به پیش‌بینی‌های هواشناسی؛ رصد لحظه‌ای و نقطه‌ای تغییرات آب و هوایی، اعلام هشدارهای لازم به کشاورزان و دامداران، کنترل ترددهای جاده‌ای، ممنوعیت اعزام کوهنوردان و تورهای گردشگری به مناطق پرخطر، آمادگی دستگاه‌ها برای رفع و کاهش خسارات احتمالی مورد تاکید قرار گرفت.

کد خبر 6108442

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha