۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۵:۵۱

امام جمعه موقت گناوه:

همه برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت تلاش کنند

همه برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت تلاش کنند

بوشهر- امام جمعه موقت گناوه گفت: فرهنگ شهید و شهادت بسیار باعظمت است و باید از فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه گفت و گو و این فرهنگ هر چه بیشتر ترویج شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام احمد خرم آبادی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه گناوه با گرامیداشت سوم خرداد و سالروز حماسه فتح خرمشهر با اشاره به اینکه خداوند برای شهدا مقام و منزلت والایی قائل شده است، اظهار داشت: خداوند بیش از هر کس به شهدا پرداخته و در قرآن کریم می‌فرماید: «گمان مبرید، آنهایی که در راه خدا کشته شدند، مرده‌اند، بلکه زنده‌اند و نزد خدا روزی می‌خورند.».

امام جمعه موقت گناوه افزود: شهدا با خدا معامله می‌کنند و خداوند خریدار جان‌های شهیدان است و این عشق الهی که نصیب شهید می‌شود.

وی گفت: فرهنگ شهید و شهادت بسیار باعظمت است و باید از فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه گفت و گو و این فرهنگ ترویج شود.

وی ادامه داد: خانواده‌های شهدا باید در جامعه مورد تکریم باشند و آحاد جامعه باید از آنچه باعث ناراحتی و رنجش شهدا و خانواده شهدا شود، پرهیز کنند.

وی بیان کرد: سفارش به حجاب، اطاعت از ولایت فقیه و مبارزه با فساد، پیروی از دین خدا در وصیت نامه‌های شهدا مورد تاکید قرار گرفته و باید به آنها توجه ویژه شود.

امام جمعه موقت گناوه بیان کرد: امروز علاوه بر زنده نگه داشتن یاد شهدا باید به وظایف خود در برابر شهدا عمل کنیم.

همه برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت تلاش کنند

وی با اشاره به اینکه آیه ۵۴ سوره مائده قرآن پیرامون ویژگی‌های شهدا با اشاره به اینکه اولین ویژگی عشق و محبت به خدا است، بیان کرد: عشق و محبت به خدا می‌تواند انسان را به پیروزی برساند و هر چه اعتقاد به خدا بیشتر، قدرت ما بیشتر خواهد بود.

حجت الاسلام خرم آبادی با بیان اینکه دومین ویژگی ذکر شده در آیه قرآن متواضع بودن در مقابل مؤمنان است، گفت: شهدای والامقام ما در برابر نیروهای تحت امر خود و مردم متواضع بودند و مسئولان نیز باید این تواضع را در برابر مردم حفظ کنند و این گونه نباشد که بعد از مسئولیت قول خود را فراموش کنند و این مسئله را مد نظر قرار دهند.

وی گفت: شجاع و مقاوم بودن در مقابل دشمنان از دیگر ویژگی‌های شهدا و ذکر شده در قرآن است که هرگز در مقابل دشمن از مواضع خود عقب نشینی نمی‌کنند.

امام جمعه موقت گناوه جهاد در راه خدا ویژگی دیگر شهدا و خانواده شهدا است، گفت: شهدا و خانواده معظم آنها در راه خدا بالاترین دارایی خود را نثار کردند و این ارزش شهید و خانواده معظم شهدا است.

وی با بیان اینکه شهدا تحت تأثیر جوسازی و جنگ روانی دشمن قرار نمی‌گرفتند گفت: همه ما باید نسبت به شناخت مسائل مطرح شده و دروغ پردازی‌ها در فضای مجازی هوشیار باشیم و آنها را باور نکنیم.

حجت الاسلام خرم آبادی اضافه کرد: باید باور همه ما این باشد که انقلاب اسلامی به آسانی به دست نیامده است و تحت محافظت شهدا، امام راحل (ره) و امام رضا (ع) قرار دارد.

کد خبر 6109086

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha