۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۱:۰۲

کاهش زمان انتقال کالا از شمال به جنوب در سال گذشته

کاهش زمان انتقال کالا از شمال به جنوب  در سال گذشته

وزیر راه و شهرسازی از کاهش زمان سیر کالاها از جنوب به شمال در سال گذشته خبر داد و گفت: در سال جاری نیز برنامه‌ریزی شده تا به همین میزان کاهش زمان سیر را شاهد باشیم.

به گزارش خبرنگار مهر، مهرداد بذرپاش، وزیر راه و شهرسازی امروز شنبه (۲۹ اردیبهشت) در حاشیه افتتاح یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی حمل‌ونقل ریلی در جمع خبرنگاران، گفت: گفت: همکاری راه آهن با بخش خصوصی بیشتر از هر زمانی مورد تاکید است و توفیق صنعت راه آهن با همکاری بخش خصوصی ممکن می‌شود.

وی ادامه داد: همکاری صنعت راه آهن با بخش خصوصی در دستور کار است و توفیق این صنعت که به توفیق اقتصادی کشور و مردم منجر می‌شود، با مشارکت بخش خصوصی ممکن خواهد بود و در سال ۱۴۰۲ ترانزیت در بخش جاده‌ای بیش از ۵۸ درصد رشد داشت همچنین شاهد رشد ترانزیت در بخش ریلی بودیم.

بذرپاش رشد ترانزیت کشور را گرو اعطای تسهیلات به این بخش اعلام کرد و گفت: زمان انتقال کالاها از جنوب به شمال به میزان یک سوم در سال گذشته کاهش داشته و در سال جاری نیز برنامه‌ریزی شده تا به همین میزان کاهش زمان سیر را شاهد باشیم.

این مقام مسؤول افزود: باید سرعت جابه جایی کالا در کشور به میزان قابل قبولی افزایش پیدا کند؛ زیرا این مساله خود مستلزم افزایش سرمایه‌گذاری‌ها در این حوزه است و البته در این زمینه چاره‌ای جز ورود بخش خصوصی نداریم و به این منظور در حال طراحی مکانیزم‌های تشویقی هستیم.

وی ادامه داد: در بخش توسعه ناوگان مشوق‌هایی در قالب تهاتر نفت و همچنین تسهیلات بانکی به منظور توسعه ناوگان بخش خصوصی تدارک دیده شده است که در همین راستا شاهد افتتاح تعدادی از واگن‌ها در ماه‌های گذشته بودیم.

وی به پیشنهاد تأمین ۵۰۰ واگن مسافری در سال گذشته اشاره کرد که مورد استقبال بخش خصوصی و تولیدکنندگان داخلی قرار گرفت و خاطرنشان کرد: در زمینه واگن‌های باری بحران نداریم، تعداد قابل توجهی واگن تأمین شده و در حوزه لکوموتیو به دنبال واگذاری ساخت آنها به بخش خصوصی بودیم که در حال اجرایی شدن است.

بذرپاش ادامه داد: در بخش مسافری اما به دلیل عدم سوددهی کافی، استقبال بخش خصوصی کمتر است، در این زمینه دولت نیز ملاحظات قیمتی خاص خود را دارد اما در تلاشیم تا حد وسط را بگیریم تا هم مردم از منافع این بخش منتفع شوند و هم شرکت‌های بخش خصوصی ضرر نکنند.

کد خبر 6109670

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha