۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۱:۴۸

رییس شورای هیئت‌های مذهبی کرمان:

تکایای قدیمی کرمان میزبان اجلاسیه پیرغلامان حسینی خواهند شد

تکایای قدیمی کرمان میزبان اجلاسیه پیرغلامان حسینی خواهند شد

کرمان- رییس شورای هیئت‌های مذهبی شهرستان کرمان گفت: تکایای قدیمی شهر کرمان جهت میزبانی اجلاسیه پیرغلامان حسینی از آمادگی کامل برخوردار هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، سیدمحمود شجاع پیش از ظهر شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بیست و یکمین اجلاسیه پیرغلامان حسینی در کرمان و در ماه محرم برگزار خواهد شد.

وی افزود: امیدواریم با اتحاد برگزارکنندگان، این اجلاسیه به خوبی برگزار و قدیمی‌ترها در این اجلاسیه دیده و از آنها تجلیل شود.

شجاع تاکید کرد: تکایای قدیمی شهر کرمان برای میزبانی اجلاسیه پیرغلامان حسینی از آمادگی کامل برخوردار هستند.

وی بیان کرد: اجلاسیه پیرغلامان از قدیمی‌ترین مجالس امام حسین (علیه السلام) است که باید در کرمان به بهترین نحو برگزار و از آن استفاده شود.

رئیس شورای هیئت‌های مذهبی کرمان گفت: ۵۴۸ هیئت مذهبی در شهرستان کرمان فعالیت دارند که ۳۵۱ مورد از آنها در سامانه ثبت هستند.

تولیت هیئت سادات گلبازخان کرمان یادآور شد: تکیه گلبازخان همزمان با برگزاری بیست و یکمین اجلاس پیرغلامان و خادمان حسینی، برای میزبانی از پیرغلامان جهت مداحی و نوحه‌خوانی در ماه محرم آمادگی دارد.

شجاع در پایان گفت: هیئت گلبازخان، میدان‌قلعه، محله شهر، خواجه‌خضر، همت، جوی‌مویدی و فاطمیه از جمله هیئت‌های قدیمی کرمان محسوب می‌شوند که مدیران و اعضای این هیئت‌ها برای برگزاری با شور و شعور آئین‌های عزاداری سیدالشهدا (علیه السلام) پای کار هستند.

کد خبر 6109744

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha