۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۷:۴۸

شهردار اصفهان:

پای هویت اصفهان ایستاده‌ایم

پای هویت اصفهان ایستاده‌ایم

اصفهان- شهردار اصفهان با بیان اینکه هویت یک شهر به تاریخ، ادبیات، هنر، جغرافیا و طبیعت آن است، گفت: باید پای همه مولفه‌های هویتی این شهر ایستاد و از آنها صیانت کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، علی قاسم‌زاده عصر شنبه در آئین بازگشایی کارخانه ریسباف اظهار داشت: دغدغه همه افرادی که امروز به نمایندگی مردم اصفهان اینجا هستند صیانت از شخصیت و هویت این شهر است.

وی با بیان اینکه هویت یک شهر مفهوم عینی است، خاطرنشان کرد: برای صیانت از هویت شهری باید از مؤلفه‌های آن دفاع کنیم.

شهردار اصفهان با بیان اینکه هویت یک شهر به تاریخ، ادبیات، هنر، جغرافیا و طبیعت آن است، افزود: رجال ادبی - هنری به یک شهر شخصیت می‌بخشند؛ اگر خواستید شهری را بی هویت کنید اینها را از شهر بگیرید.

قاسم‌زاده با بیان اینکه هویت طبیعت اصفهان به وجود زاینده رود است، ادامه داد: اگر زاینده‌رود را از ما بگیرند یکی از مؤلفه‌های هویتی ما را گرفتند؛ مانند باغ شهر اصفهان که آن هم هویت طبیعی این دیار است و باید از این عنصر طبیعی و هویتی صیانت کنیم.

وی اظهار داشت: در مؤلفه تاریخی، بخشی از هویت اصفهان در ابنیه و معماری این شهر قابل قرائت است. اگر معماری و تاریخ این شهر از بین رفت، نسل آینده تمدن ما را باید کجا ببینید؟ هویت تاریخی شهر اصفهان مکان‌هایی مثل ریسباف است.

شهردار اصفهان تصریح کرد: امروز از این بابت که توانستیم یکی از عناصر هویتی خود را باز گردانیم و با مبارزه، تلاش و اراده جمعی استانی، وزارت میراث و مساعدت برخی نمایندگان مجلس این عنصر هویتی را حفظ کنیم، خرسندیم.

قاسم‌زاده تصریح کرد: باید پای همه مؤلفه‌های هویتی این شهر ایستاد. اگر قرار است هویت شهر صیانت کنیم تجلی آن در این عناصر هویتی است.

وی اضافه کرد: اگر حاکمیت و مردم و هنرمندان کنار یکدیگر برای دفاع از هویت شهر قرارگیرند قطعاً خواهیم توانست.

به گزارش خبرنگار مهر، کارخانه ریسباف اصفهان، که از دهه ۸۰ به دلیل بدهی به بانک ملی تعطیل شده بود، عصر امروز شنبه ۲۹ اردیبهشت برابر با ۱۸ می روز جهانی موزه، با حضور مسؤولان استانی و شهری و جمعی از فعالان و علاقه‌مندان حوزه میراث فرهنگی اصفهان بازگشایی شد.

کد خبر 6111164

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha