۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۰:۰۰

قالیباف در پاسخ به تذکری:

گزارش نظارتی مجلس درباره اقلام اساسی سه‌شنبه در مجلس قرائت می‌شود

گزارش نظارتی مجلس درباره اقلام اساسی سه‌شنبه در مجلس قرائت می‌شود

رییس مجلس گفت: حتماً باید رابطه بین واردات و تولیدات داخلی به ویژه جو به عنوان اقلام اساسی تنظیم شود و قرار است گزارش نظارتی مجلس درباره این موضوع سه‌شنبه در صحن مجلس قرائت شود.

به گزارش خبرنگار مهر، رحمت الله نوروزی در جلسه علنی امروز (یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ماه) مجلس شورای اسلامی طی تذکر شفاهی، اظهار کرد: قرار بود دولت برای گندم ۳۴ هزار میلیارد تومان تامین کند اما این اتفاق نیفتاد. از سوی دیگر، الان جو روی دست کشاورزان مانده است.

وی تاکید کرد: در شرایط سخت فعلی به جای آنکه از کشاورزان خرید شود، چند دلال و سلطان اقدام به واردات می کنند. الان فصل برداشت است و باید به کشاورزان کمک شود و انتظار داریم در شرایط فعلی که در فصل برداشت جو قرار داریم، برای این مساله جلسه ای گذاشته شود.

نماینده مردم علی آباد کتول در مجلس شورای اسلامی به محمد باقر قالیباف به دلیل اینکه در نطق خود فقط به موضوع سیل مشهد پرداخت انتقاد کرد و گفت: آقای قالیباف، همدردی با مردم سیل زده مشهد کار خوبی است و ما نیز همدرد آنان هستیم اما شما فقط به استان خودتان توجه می کنید.

قالیباف در پاسخ به تذکر این نماینده، گفت: در خراسان رضوی و شهر مشهد تعدادی از هموطنان مان بر اثر وقوع سیل فوت کردند و اگر بنده سایر افراد از مشهد مقدس نام آوردم، ناراحت نشوید.

وی ادامه داد: موضوع توجه به اقلام اساسی، خرید، تامین و قیمت گذاری آنها برای ما بسیار مهم است و مجلس یازدهم و به ویژه کمیسیون کشاورزی تلاش بسیار زیادی در این حیطه انجام داد و قانون مربوط به قیمت گذاری کالاهای اساسی هم به تصویب رسید.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حتماً باید رابطه بین واردات و تولیدات داخلی به ویژه جو به عنوان اقلام اساسی تنظیم شود، گفت: گزارش نظارتی کمیسیون کشاورزی در این زمینه تنظیم شده و در جلسه روز سه شنبه هفته جاری در صحن مجلس قرائت خواهد شد.

کد خبر 6111568

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha