۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۱:۱۶

مدرس VAR فیفا:

VAR در ۴ بخش به داوران کمک می کند

VAR در ۴ بخش به داوران کمک می کند

مدرس VAR فیفا گفت: اکنون که VAR در ایران حضور دارد باید دست به دست هم دهیم تا از این سیستم به نحو احسن استفاده کنیم.

به گزارش خبرنگار مهر، «تامر دوری» مدرس مصری فدراسیون جهانی فوتبال در سمینار آموزش مقدماتی کمک داوران ویدیویی VAR اظهار داشت: ابتدا باید از مجموعه فدراسیون فوتبال ایران تشکر کنم، فیفا همیشه در تلاش است تا در هر نقطه ای از دنیا مسائل داوری را گسترش دهد و یکی از بخش هایی که به داوری می کند، بحث استفاده از سیستم کمک داور ویدیویی VAR است.

او ادامه داد: امیدوارم رشد داوری در فوتبال ایران را شاهد باشیم. برای پیاده سازی و اجرای سیستم کمک داور ویدیویی VAR چند فاز وجود دارد و فعلاً در فاز اول آن هستیم. در فاز اول مسائل تئوری، عملی و شبیه سازی مورد بررسی قرار خواهد گرفت. داوران در این سمینار تمریناتی را انجام می دهند مشابه اتفاقاتی که قرار است برای آنها در زمین بازی رخ دهد و این تکنولوژی به داوران برای قضاوت بهتر کمک خواهد کرد.

او افزود: حق هیچ تیمی با استفاده از VAR ضایع نخواهد شد. هر داوری در ۴ قسمت(کارت قرمز مستقیم، اتفاقاتی که موجب پنالتی یا عدم اعلام آن می شود، گل شدن یا نشدن و اشتباه در شناسایی از هویت بازیکنان) می تواند از سیستم VAR استفاده کند. داوران باید قبل از پیاده سازی VAR باید لایسنس مرتبط با آن را داشته باشند. همه داوران باید تلاش زیادی کنند همچنین مطالعه و تمرین کردن هم به آنها در امر قضاوت کمک می کند.

مدرس فیفا تصریح کرد: مهم این است که اکنون تکنولوژی VAR در ایران است و همه دست به دست هم دهیم تا سریع تر از این تکنولوژی استفاده شود.

تامر دوری در خصوص تاثیر مهدی تاج نایب رییس کنفدراسیون فوتبال آسیا AFC در حضور این سیستم در ایران گفت: تاج کمک زیادی کرده که این تکنولوژی در ایران وجود دارد و من هم برای تدریس در کشور شما حاضر هستم.

کد خبر 6111613

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha