۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۲:۰۹

سید شهیدان خدمت؛

دارابی: رییسی حامی بزرگ میراث‌فرهنگی بود

دارابی: رییسی حامی بزرگ میراث‌فرهنگی بود

معاون میراث‌فرهنگی با تسلیت شهادت آیت‌الله رئیسی او را شهید خدمت نامید که در دوران ریاست جمهوری‌اش حامی میراث‌فرهنگی بود و دستور قاطع برای «توسعه موزه ملی» موسوم به «میدان مشق» را داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، در متن علی دارابی قائم مقام وزیر و معاون میراث‌فرهنگی آمده است: «خبر، بس ناگوار و هولناک بود. در اوج برنامه‌های هفته میراث فرهنگی مشغول سخنرانی بودم که خبر سقوط و ناپدید شدن بالگرد حامل رئیس جمهوری و همراهان را شنیدم. آسمان بر سرم خراب شد.

شهیدان عالی مقام: آیت الله سید ابراهیم رئیسی (رئیس جمهوری)، دکتر حسین امیرعبداللهیان (وزیر امور خارجه)، حجت‌الاسلام سید محمد علی آل هاشم (نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز) و دکتر مالک رحمتی (استاندار آذربایجان شرقی) و سایر همراهان عزیز به جوار حق پیوستند، خدای بزرگ اجر و پاداش نیکو به آنان عنایت فرماید.

با شهید سید ابراهیم رئیسی بیش از سی سال مأنوس بودم. از زمانی که ریاست بازرسی کل کشور را بر عهده گرفت و هر روز و هر سال که می‌گذشت ارادت من دو چندان می‌شد. چرا که او را انسانی مخلص، صادق، خادم واقعی مردم و سرباز انقلاب می‌دانستم و در سمتی که بود تواضع، فروتنی، خوش اخلاقی و مهربانی او بیشتر می‌شد. رحمت خدای بزرگ بر او باد.

در دوران ریاست جمهوری، حامی بزرگ میراث فرهنگی بود. از بودجه و اعتبارات مورد نیاز تا دستور قاطع برای «توسعه موزه ملی ایران» موسوم به «میدان مشق»، از موافقت با اینکه هر شهر یک موزه داشته باشد و این برنامه میراث را در نشست مدیران ارشد وزارت میراث در موزه ملی با حضور خودش تأیید کرد.

قرار بود جلسه شورای عالی میراث‌فرهنگی بزودی با حضور آیت‌الله ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهوری برگزار شود. رئیسی نمونه یک روحانی خدوم و مردمی، یک مدیر جهادی و خستگی‌ناپذیر، عاشق و دارای اراده و انگیزه بالا برای اعتلای کشور، سرباز فداکار انقلاب اسلامی و یار و یاور حقیقی رهبر معظم انقلاب بود.

رحمت و رضوان الهی بر او و همراهانش باد.»

کد خبر 6113250

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha