۳ خرداد ۱۴۰۳، ۱۱:۳۰

رزمنده دفاع خونین خرمشهر:

ایمان و اخلاص رزمندگان باعث آزاد سازی خرمشهر شد

ایمان و اخلاص رزمندگان باعث آزاد سازی خرمشهر شد

شهرکرد-رزمنده دفاع خونین خرمشهر گفت: آزاد سازی شهر خرمشهر به وسیله رزمندگان اسلام و با ایمان و اخلاص به عنوان یک الگو مناسب برای جوانان شناخته می‌شود.

سید جواد حسینی وردنجانی در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: عملیات بیت المقدس در تاریخ یکم اردیبهشت ماه سال ۱۳۶۱ آغاز شد و در سه مرحله انجام گرفت، مرحله اول عملیات آزاد سازی جاده اهواز خرمشهر و مرحله دوم آن تا ۱۷ کیلومتری مرز بود و مرحله سوم آنکه بنده در آن حضور داشتم عملیات تداعیان در شلمچه بود.

وی تصریح کرد: در تاریخ ۱۹ اردیبهشت ماه همان سال عملیات سوم آغاز و از اهداف این عملیات جمع آوری اطلاعات و اخبار از درون شهر خرمشهر توسط رزمندگان اطلاعات عملیات سپاه بود تا گردان‌های حاضر بتوانند به داخل شهر نفوذ کنند.

حسینی بیان داشت: با توجه به سختی عملیات قبل از شروع عملیات به ما گفته بودند برگشتی در این عملیات وجود ندارد و یا شهادت هست یا اجساد به طور کامل سوخته می‌شود یا حدود ۱۰ الی ۱۵ درصد افراد به اسارت دشمن در خواهند آمد که احتمال آن خیلی کم است.

وی خاطر نشان کرد: در این عملیات گردان‌های زیادی شرکت داشتند، بنده در قالب گردان ۸۲۱ بلال که متشکل شده بود از گروه ۴۴ و ۵۵ توپخانه اصفهان و هوانیروز اصفهان به فرماندهی امیر سپهبد شهید صیاد شیرازی در این عملیات حضور داشتم.

حسینی عنوان کرد: در عملیات نهایی بیت المقدس که از مهمترین عملیات‌های آن زمان محسوب می‌شد، رزمندگان گردان‌های ۸۲۱ بلا و گردان محمد رسول الله (ص) با توجه به سختی و وجود خاکریزهای بلندی که توسط نیروی دشمن ساخته شده بود به داخل شلمچه نفوذ کردند بالاخره پس از ۵۷۸ روز اسارت در تاریخ سوم خرداد سال ۱۳۶۱ خرمشهر با دلاور مردی‌ها و غیورمندی های رزمندگان اسلام آزاد شد.

وی ادامه داد: در طی ۲۶ روز عملیات آزاد سازی خرمشهر ۱۶ هزار نیروی بعثی عراقی به اسارت نیروهای رزمنده ایران در آمده و در این عملیات از گردان ۸۲۱ بلال که حدود ۴۰۰ نفر نیروی رزمنده داشت تنها یک نفر به عقب بازگشت و ۵ نفر به همراه بنده به اسارت دشمن در آمدیم.

حسینی با اشاره به سختی‌های دوران ۹ ساله اسارت خود گفت: در زمان اسارت تمامی رزمنده‌های ایرانی زخمی بودند و لباس‌های آنها آغشته به خون بود و دیگر توان راه رفتن در آنها وجود نداشت تا جایی که نیروی‌های بعثی عراق آنها را بروی دوش خودشون می‌انداختند و حمل می‌کردند.

وی عملیات آزاد سازی خرمشهر را یکی از پرافتخارترین دوران زندگی خود دانست و خاطر نشان کرد: در آستانه انتخابات ریاست جمهوری از ملت شهید پرور و غیور ایران اسلامی خواهشمندم بخاطر شهدای عزیز بیت المقدس و شهدای هشت سال دفاع مقدس و بویژه سردار شهید دل‌ها حاج قاسم سلیمانی، حضور حداکثری پیدا کنند و پشتوانه خوبی برای حمایت از مقام معظم رهبری (مدظله العالی) باشند.

کد خبر 6116564

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha