۵ خرداد ۱۴۰۳، ۱۰:۴۶

مهر گزارش می‌دهد؛

رهاورد ماندگار سید شهیدان خدمت برای اردبیل

رهاورد ماندگار سید شهیدان خدمت برای اردبیل

اردبیل- «آیت‌الله ابراهیم رییسی» تا آخرین لحظات عمر خود خادم مردم بود و دستاورد خدمت‌های وی امروز نه تنها برای مردم اردبیل بلکه سایر مردم استان‌ها نیز ماندگار است.

خبرگزاری مهر - گروه استان‌ها؛ نسرین آذرکیش: هشتمین سفر ریاست جهوری به استان اردبیل مصادف بود با ۳۰ مهرماه سال ۱۴۰۰ که «حجت‌الاسلام رئیسی» به همراه برخی اعضای کابینه وارد استان اردبیل شد و از نزدیک در جریان موانع و مشکلات شهرهای اردبیل قرار گرفت و نسبت به تعیین تکلیف پروژه‌های نیمه تمام و راکد استان اردبیل تاکید کردند.

این سفر که رهاورد قابل توجهی برای استان به ارمغان آورد و در مجموع ۱۰۰ طرح با اعتبار ۷ هزار و ۴ میلیارد تومان، ۲۰ میلیون دلار سرمایه گذاری و همچنین ۱۰ هزار و ۹۱۲ میلیارد تومان تسهیلات بانکی در حوزه‌های مختلف به تصویب هیئت دولت رسید و اکنون با گذشت بیش از ۲ سال از سفر هیئت دولت به این استان، برخی ادارات موفق به تحقق صد درصدی مصوبات سفر ریاست جمهوری شدند.

سفرهای استانی که از آغاز کار دولت سیزدهم با قوت شروع شد و تا آخرین لحظات عمر رئیس جمهور ادامه داشت، ساکنان دارالارشاد نیز از همان روزهای آغازین دولت سیزدهم شاهد تلاش‌ها و خدمت‌رسانی دستگاه‌ها و نهادها در راستای توسعه استان بودند و زمینه‌ساز تحرک بخشی به اقتصاد استان به‌ویژه در طرح‌های عمرانی و اقتصادی بود.

همت بالای دولت سیزدهم در استان اردبیل برای عملی کردن وعده‌های بر زمین دولت‌های قبلی جبران بخشی از کاستی‌ها و بهبود شرایط نشان از درایت رئیس جمهور برای ارائه خدمات بی‌منت برای مردم منطقه بوده است.

بازدید از برخی پروژه‌ها، حضور در شورای اداری استان و طرح بررسی راه‌های شمالی استان اردبیل، اطلاع از آخرین وضعیت سدهای در دست اجرای اردبیل، تاکید بر جذب اعتبارات کافی برای پروژه راه‌آهن اردبیل-میانه، طرح مشکلات معیشتی مردم و چند دیدار با نخبگان، مردم روستاهای محروم و مسئولان محلی شهرستان‌ها، منتخب‌های گروه‌های مختلف، دیدار با ایثارگران و خانواده‌های شهدا از جمله برنامه‌های این رئیس جمهور فقید در استان اردبیل بود.

احیای کشت و صنعت مغان و پروژه راه آهن اردبیل به میانه از مهمترین اقدامات رئیس جمهور در استان اردبیل بوده است و استان اردبیل را جزو استان‌های با قابلیت بالا در رونق تولید و تسهیل موانع اشتغال با هدف کاهش بیکاری ۷۰ هزار نفری عنوان کرده بود.

کشت و صنعتی که با گذشت نزدیک چهار سال از ابطال واگذاری به بخش خصوصی و ارزیابی اقدامات انجام شده، به جرأت می‌توان ابطال واگذاری پرحاشیه این شرکت را جز یادگارهای ماندگار شهید آیت‌الله رئیسی، رئیس سابق قوه قضائیه و رئیس‌جمهور فقید و شهید راه خدمت در استان اردبیل اعلام کرد که پس از کش‌وقوس‌های فراوان در جریان سفر مهر ماه سال ۱۴۰۰ به بخش خصوصی واگذار شد.

همچنین دولت سیزدهم در نیمه دوم سال گذشته بیشتر از تعهدات خود برای پروژه ریلی استان اردبیل منابع مالی تزریق کرده است و بنا بر گفته استاندار اردبیل در سفر رئیس جمهور تأمین منابع مالی خوبی برای این پروژه ریلی قبل از پایان سال انجام شده است، حتی بیشتر از مصوبات سفر منابع نقدی و اوراق به راه آهن اردبیل – میانه اختصاص یافت.

طبق گفته‌های رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل ۹۴ درصد این مصوبات تاکنون محقق شده است که یک هزار و ۳۲۱ میلیارد تومان برای پروژه راه آهن اردبیل، ۴۸۵ میلیارد تومان برای محور اردبیل - مشگین شهر و تونل حیران، ۸۵۱ میلیارد تومان برای محور سرچم، برای جاده کلور - درام نیز چهار برابر متوسط اعتبارات تصویبی منابع مالی جذب شده و محور گرمی به بیله سوار نیز تا پنج برابر اعتبار مصوب منابع جذب شده است.

نگاه ویژه دولت سیزدهم به حوزه صنعت اردبیل

داود شایقی، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اردبیل با بیان اینکه از محل سفر رئیس جمهور منابع خوبی به استان اختصاص یافته است، اضافه کرد: بر اساس آخرین ارزیابی‌ها استان اردبیل جز پنج استان برتر کشور در جذب اعتبارات عمرانی و زیربنایی سفر رئیس جمهور بوده است.

وی همچنین در شهریور ۱۴۰۱ به بهره‌برداری از ۱۴۲ طرح عمرانی و اقتصادی در استان اردبیل اشاره کرد که در این راستا سید حامد عاملی، استاندار اردبیل در گفت‌وگویی با خبرنگاران اعلام کرده بود اردبیل واحد صنعتی راکد ندارد.

استاندار اردبیل بیان کرده بود: در دولت سیزدهم تلاش ما مؤثری انجام دادیم تا تمامی واحدهای راکد و تعطیل شده تعیین تکلیف شده و به چرخه تولید بازگردند. در حال حاضر هیچ واحد مهم صنعتی راکد و تعطیل شده در استان اردبیل نداریم. در این سه سال با رایزنی‌های ملی و استانی تلاش کردیم تا سرمایه‌گذاران واحدهای تولیدی را ترغیب و تشویق به ادامه فعالیت تولیدی کنیم و در کنار آن در سال جهش تولید با مشارکت مردم سعی بر این است تا هیچ واحد تولیدی و صنعتی در این استان وارد رکود نشود.

وی اضافه کرده بود: با فعال شدن این واحدهای تولیدی فرصت اشتغال خوبی برای جوانان مناطق مختلف استان فراهم شده و ما جز استان‌های موفق در کاهش نرخ بیکاری و افزایش ظرفیت‌های اشتغال مؤثر بودیم.

با نگاهی گذرا به وضعیت صنعت در استان اردبیل می‌توانیم دریابیم که استان اردبیل در دولت سیزدهم در حوزه صنعت حرکت رو به جلو و توسعه‌گری داشته است که در سال‌های گذشته مورد بی‌مهری قرار گرفته بود.

گام‌های ماندگار شهید خدمت برای پابند ماندن به عهد خود با مردم

دیگر پروژه مهم استان اردبیل که با نگاه ویژه رئیس جمهور جان تازه‌ای گرفت، پ‏روژه‬ بیمارستان نجف زاده اردبیل است که با همراهی مجمع خیران سلامت و بهداشت استان اردبیل در ۴۳ هزار متر مربع زمین در حال احداث بود که در حال حاضر ۲ طبقه سازه فلزی بیمارستان نجف‌زاده نصب شده و تلاش می‌شود در مدت زمان کوتاه به ۸ طبقه افزایش یابد و با بهره‌برداری از این بیمارستان بخش قابل توجهی از کمبودهای درمانی استان رفع خواهد شد.

طی ۲ سال اخیر، اقدامات مناسب و بی‌سابقه‌ای اعم از خرید و فعال‌سازی ۴ دستگاه ام. آر. آی، خریداری تجهیزات طب هسته‌ای و رادیوتراپی که با آماده‌سازی مکان مناسب فعال خواهند بود و تجهیزات دیگری همچون درمان ناباروری و ماموگرافی در سطح بیمارستان‌های سطح استان فعال شده است.

تحقق ۱۰۰ درصدی مصوبات سفر در حوزه کمیته امداد استان اردبیل، جذب ۲۱۹ میلیارد تومان از محل مصوبات سفر دولت برای تکمیل و بهره‌برداری بخش کشاورزی و هزاران دستاوردهای دیگر که نشان از پیشرفت و توسعه استان با نگاه ویژه دولت سیزدهم همراه بوده است.

رهاورد ماندگار سید شهیدان خدمت برای اردبیل

بهت و حیرت نصیب مردم از دور دوم سفرها شد

با توجه به آمارها و خبرهای موجود توسعه و پیشرفت کشور و رفع محرومیت‌ها و مشکلات از جمله مهمترین برنامه‌های «شهید آیت‌الله رئیسی» به عنوان رئیس جمهور بوده است و به همین خاطر سفرهای خود به نقاط مختلف کشور را ادواری کرده بود تا از نزدیک شاهد اجرای کارها باشد تا به عهد خود با مردم در راستای توسعه عدالت و پیشرفت این مرز و بوم گام بردارد.

مدتی بود زمزمه دومین سفر رئیس جمهور به استان اردبیل در گوشه و کنارها به گوش می‌رسید و مردم خود را با آغوش باز برای استقبال از ایشان آماده کرده بود تا بار دیگر شاهد اقدام ماندگار دیگر وی در استان خود باشند اما متأسفانه با اعلام سقوط بالگرد حامل رئیس جمهور همه مردم در بهت و حیرت فرو رفتند.

رئیس جمهوری که از ابتدای قبول وظیفه سنگین تا پایان عمر خود به عنوان خادم مردم در حال خدمات‌رسانی بی‌منت بودند و چه افتخاری بالاتر از اینکه در حین خدمت به مردم به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

دستاوردهای رئیس جمهور امروز نه تنها برای مردم اردبیل بلکه سایر مردم کشور نیز ماندگار است.

کد خبر 6117713

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • بهمن شیرگیر تالش بزرگ ۲۲:۰۹ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۵
      3 1
      سلام به روح پاک شهدا صلوات هدیه میکنم به روح سید شهیدان عزیز تسلیت میگم به همه خانواده ها یشان ومارا درغم خود شریک بدانند بنده یک سرباز رزمنده وایثارگر خود را شریک غم شما خانواده محترم شهدا میدانم روحشان شاد ویادشان گرامی بهمن شیرگیر از تالش روستای جماکوه