۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۰:۰۴

در گفت‌وگویی مطرح شد؛

خاطره ظریف از «سید شهیدان خدمت»

خاطره ظریف از «سید شهیدان خدمت»

وزیر سایق امور خارجه گفت: فارغ از نگرش های سیاسی، انسانیت شهید رییسی همیشه قابل توجه بود.

به گزارش خبرنگار مهر، «محمد جواد ظریف» وزیر سابق امور خارجه در گفت‌وگویی، اظهار داشت: در این سال‌ها شاهد اتفاقاتی همچون ماجرای شهادت ۷۲ تن، شهادت شهید باهنر، شهید بهشتی، ارتحال حضرت امام (ره) و تحریم‌های بسیار سخت و غیر انسانی که از طرف ایالات متحده علیه کشورمان تحمیل شد، بودیم؛ شاید یکی از مقصران حادثه دیروز همین تحریم‌ها باشد، اما مردم مقاومت کردند.

وی ادامه داد: در شرایط دشوار مردم همواره ایستادگی کردند و با همبستگی خود کشور را از شرایط دشوار عبور دادند. این مردم هستند که بزرگترین پشتوانه کشور و جمهوری اسلامی ایران هستند و پشتوانه باقی خواهند ماند.

وزیر سابق امور خارجه با اشاره به خاطره‌ای از شهید آیت الله رئیسی، گفت: یک روزی از دفتر رئیس جمهور با من تماس گرفته شد که او با من کار دارد، به دلیل اینکه باید سر کلاس درس حاضر می‌شدم، فرصتی برای گفت‌وگو نشد، فردای آن روز شهید رئیسی تماس گرفتند و گفتند فقط تماس گرفتم حالت را بپرسم؛ این نشان می‌دهد که فارغ از نگرش‌های سیاسی، انسانیت ایشان همیشه قابل توجه بود. اینکه شهید رئیسی خادم حضرت رضا (ع) هستند و در شب ولادت هم به شهادت رسیدند، سعادت بزرگی است.

ظریف افزود: به خانواده‌های این عزیزان تسلیت عرض می‌کنم و آرزو می‌کنم جایگاه این بزرگواران نزد خداوند متعالی باشد و برای مردم هم آرزوی آرامش و همبستگی دارم.

کد خبر 6112948

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha