۵ خرداد ۱۴۰۳، ۱۴:۲۳

مدیرکل راه و شهرسازی اصفهان:

اصفهان ۱۱ هزار هکتار بافت فرسوده دارد

اصفهان ۱۱ هزار هکتار بافت فرسوده دارد

اصفهان- مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: این استان ۱۱ هزار و ۴۷۳ هکتار بافت فرسوده دارد که این رقم معادل حدود ۷ درصد از بافت فرسوده کشور است‌.

به گزارش خبرگزاری مهر، علیرضا قاری قرآن با بیان اینکه جمعیت این استان بر اساس سرشماری سال ۱۳۹۵ بیش از پنج میلیون نفر بوده است، اظهار کرد: ۱۸ درصد از جمعیت استان اصفهان شامل افزودن بر ۹۰۱ هزار و ۴۰۰ نفر در بافت‌های فرسوده استان ساکن هستند.

وی افزود: استان اصفهان با مساحت ۱۰۷ هزار کیلومتر مربع ۶.۵ درصد از خاک کشور را داراست و حدود ۱۱ درصد از مساحت این استان در محدوده مصوب بافت فرسوده قرار دارد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان با اشاره به وجود بیش از ۱۶۶ هزار هکتار بافت فرسوده در کشور، عنوان کرد: ۱۱ هزار و ۴۷۳ هکتار از محدوده‌های مصوب بافت فرسوده کشور در استان اصفهان واقع شده است که این میزان حدود ۷ درصد از بافت فرسوده کشور را شامل می‌شود.

وی افزود: از مجموع بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری استان اصفهان، ۶ هزار هکتار به بافت فرسوده شناسایی شده، حدود ۳ هزار هکتار به سکونتگاه‌های غیررسمی شناسایی شده و حدود ۲ هزار هکتار به بافت‌های تاریخی اختصاص دارد.

قاری قرآن با بیان اینکه در استان اصفهان سیاست گذاری در حدود ۹ هزار هکتار از بافت فرسوده به جز بافت تاریخی امکان پذیر است، گفت: بازآفرینی شهری در بخش‌های قدیمی و بافت مرکزی شهرها انجام می‌شود که فرصتی برای رونق زندگی در این مناطق به شمار می‌رود.

وی بیان کرد: در حال حاضر حدود ۱۲ پروژه فعال بازآفرینی در استان اصفهان اعم از احداث مساجد، روکش آسفالت، احداث مدرسه، مرمت بناهای تاریخی، احداث سراهای محله و طرح‌های مطالعاتی با اعتباری بالغ بر ۲۰۰ میلیارد ریال در حال انجام است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان اظهار کرد: در سال‌های ۱۳۹۷ لغایت ۱۴۰۱ بالغ بر ۱۲ هزار و ۵۰۰ تن سهمیه قیر استان اصفهان بوده است، که این میزان قیر به صورت ۱۰۰ درصدی جذب شد و بر اساس نیاز شهرهای استان به صورت عادلانه بین ۱۰۲ شهرداری استان اصفهان تقسیم گردید تا این شهرها بتوانند با اولویت‌گذاری، معابر بافت‌های فرسوده را آسفالت کنند.

کد خبر 6118378

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha