۶ خرداد ۱۴۰۳، ۱۳:۰۲

لیگ ملت‌های والیبال؛

آرژانتین آخرین رقیب ایران در ریو/ شاگردان پائز به دنبال اولین برد

آرژانتین آخرین رقیب ایران در ریو/ شاگردان پائز به دنبال اولین برد

تیم ملی والیبال ایران در چهارمین مسابقه خود در مرحله مقدماتی لیگ ملت‌ها ۲۰۲۴ به مصاف آرژانتین می‌رود؛ تیمی باتجربه که بیست و پنجمین حضورش در این رقابت‌هاست.

به گزارش خبرگزاری مهر، مسابقات لیگ ملت‌های والیبال ۲۰۲۴ آخرین سکوی کسب سهمیه بازی‌های المپیک پاریس برای تیم ملی والیبال کشورمان و دیگر کشورهای بازمانده از این رقابت‌ها است که در پایان مرحله مقدماتی این مسابقات براساس رنکینگ تیم‌های برتر در رده‌بندی، پنج تیم جواز حضور در بازی‌های المپیک سال ۲۰۲۴ را کسب خواهند کرد.

مرحله مقدماتی مسابقات گروه مردان از یکم خردادماه با حضور ۱۶ تیم ایران، ایتالیا، آرژانتین، صربستان، کوبا، ژاپن، برزیل، ترکیه، بلغارستان، هلند، آلمان، فرانسه، آمریکا، کانادا، لهستان و اسلوونی پیگیری آغاز شده است و تا سوم تیرماه سال پیگیری می‌شود.

تیم ملی والیبال ایران از ساعت صفر بامداد روز دوشنبه هفتم خردادماه در چهارمین مسابقه خود در لیگ ملت‌ها ۲۰۲۴ به مصاف آرژانتین می‌رود؛ تیمی که سابقه حضور در هشت دوره رقابت‌های المپیک را دارد و بهترین مقامش در این رقابت‌ها، کسب مدال برنز در المپیک سئول ۱۹۸۸ و المپیک توکیو ۲۰۲۰ است.

همچنین تیم ملی والیبال آرژانتین سابقه سیزده بار حضور در رقابت‌های قهرمانی جهان را در کارنامه دارد. آن‌ها در سال ۱۹۸۲ موفق به کسب مدال برنز رقابت‌های قهرمانی جهان شدند و در سال ۲۰۰۲ هم به رتبه ششم دست یافتند.

اولین دوره حضور آرژانتین در لیگ جهانی والیبال به سال ۱۹۹۶ باز می‌گردد و از آن تاریخ تا به امروز آنها ۱۹ بار در رقابت‌های لیگ جهانی حضور داشتند که بهترین رتبه آنها به لیگ جهانی سال ۲۰۱۱ باز می‌گردد که به مقام چهارمی دست یافتند.

آرژانتینی‌ها در تمام ۶ دوره لیگ ملت‌های والیبال جهان حضور داشته‌اند که بهترین رتبه آن‌ها به کسب مقام پنجمی در سال ۲۰۲۳ باز می‌گردد.

دو تیم ایران و آرژانتین تاکنون در طول تاریخ ۱۷ بار به مصاف یکدیگر رفتند که ۹ برد برای ایران و ۸ پیروزی برای آرژانتین ثبت شده است و جدال پیش رو هجدهمین رویارویی دو تیم است. آخرین مسابقه دو تیم ایران و آرژانتین در لیگ ملت‌های سال گذشته بوده که مردان ایران سه بر دو مغلوب حریف شدند و شاگردان موریس موتا پائز برای انتقام به مصاف آرژانتین می‌روند.

آرژانتینی‌ها در حال حاضر با ٣٠٨.١٢ امتیاز در رتبه هشتم رنکینگ فدراسیون جهانی والیبال قرار گرفته است. آن‌ها که معمولاً در لیگ ملت‌های والیبال خوب نتیجه نمی‌گیرند این‌بار در صدد کسب بهترین نتیجه خواهند بود تا علاوه بر صعود به جمع هشت تیم نهایی لیگ ملت‌ها، سهمیه المپیک را نیز کسب کنند. هر چند این تیم در سه مسابقه پیشین خود در مرحله مقدماتی لیگ ملت‌ها دو بار شکست خورده و یک بار پیروز شده است اما شکتش برابر برزیل در پنج ست و مقابل آرژانتین در چهار ست بوده و در مصاف با آلمان هم در جدالی چهار سته به پیروزی دست یافته است.

لوسیانو دچکو کاپیتان و پاسور این تیم ستاره و امید اول آرژانتینی‌ها خواهد بود، او از سال ۲۰۰۶ پیوسته عضو تیم ملی کشورش بوده و یکی از رکوردداران بازی‌های ملی است. دیگر ستاره‌های این تیم فاکوندو کونته، آگوستین لوزر، مارتین راموس، لوسیانو ویسنتین، لوسیانو پالونسکی، ازکوییل پالاسیوس و سانتیاگو دانانی هستند و مارسلو مندز هدایت این تیم را برعهده دارد.

فهرست و نتایج دیدارهای دو تیم ملی والیبال ایران و آرژانتین در طول تاریخ به قرار زیر است:

۱۹۹۸ (قهرمانی جهان): ایران (صفر) – آرژانتین (۳)

۲۰۰۸ (انتخابی المپیک): ایران (یک) – آرژانتین (۳)

۲۰۱۱ (جام جهانی): ایران (۳) – آرژانتین (۲)

۲۰۱۲ (جام واگنر): ایران (۲) – آرژانتین (۳)

۲۰۱۴ (قهرمانی جهان): ایران (۳) – آرژانتین (صفر)

۲۰۱۵ (جام جهانی): ایران (یک) – آرژانتین (۳)

۲۰۱۶ (لیگ جهانی): ایران (۳) – آرژانتین (۲)

۲۰۱۶ (لیگ جهانی): ایران (۳) – آرژانتین (۲)

۲۰۱۶ (المپیک): ایران (صفر) – آرژانتین (۳)

۲۰۱۷ (لیگ جهانی): ایران (۳) – آرژانیتن (۲)

۲۰۱۸ (لیگ ملت‌ها): ایران (۲) – آرژانتین (۳)

۲۰۱۹ (لیگ ملت‌ها): ایران (۳) – آرژانتین (یک)

۲۰۱۹ (جام جهانی): ایران (۳) – آرژانتین (۲)

۲۰۲۱ (لیگ ملت‌ها): ایران (یک) – آرژانتین (۳)

۲۰۲۲ (جام واگنر): ایران (۳) – آرژانتین (۲)

۲۰۲۲ (قهرمانی جهان): ایران (۳) – آرژانتین (۲)

۲۰۲۳ (لیگ ملت‌ها): ایران (۲) – آرژانتین (۳)

کد خبر 6119160

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha