۶ خرداد ۱۴۰۳، ۱۴:۰۱

گمرک اعلام کرد؛

واردات ۴.۶ تن شمش طلا طی ۲ ماه

واردات ۴.۶ تن شمش طلا طی ۲ ماه

در ۲ ماهه سال جاری ۴.۶ تن شمش طلا از گمرکات کشور ترخیص و وارد کشور شد که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳.۸ برابر شده است.

به گزارش خبرگزاری مهرف بر اساس اعلام گمرک ایران، در ۲ ماهه سال جاری ۴.۶ تن شمش طلا از گمرکات کشور ترخیص و وارد کشور شد که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳.۸ برابر شده است. ارزش شمش طلای استاندارد وارد شده به کشور در مدت یاد شده به رقم ۳۳۰ میلیون دلار رسید. این در حالی است که سال گذشته طی همین مدت ۱.۲ تن شمش طلا به ارزش ۷۹ میلیون دلار وارد کشور شده بود.

این گزارش حاکیست، گمرک فرودگاه امام خمینی (ره) به تنهایی مبدا ورود بیش از ۹۱ درصد از واردات شمش طلا در دو ماهه نخست امسال بوده است.

شایان ذکر است، هیأت دولت در آذرماه سال ۱۴۰۱ مصوب کرد تا تسهیلاتی جهت واردات شمش طلا برقرار شود، پس از این مصوبه، واردات شمش طلا به کشور آغاز شد.

کد خبر 6119401

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • رزمنده قديمي IR ۱۴:۰۶ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۶
      0 0
      سلام الان يك تعداد از كشور ها اومدن و پول جديدي با پشتوانه طلا چاپ كردن ، با توجه به اينكه فدرال رزرو آمريكا در شرف منحل شدن هست ، اگر ما هم در كشور مان اينكار رو انجام بديم ديگه مشكلات افت ارزش ريال در برابر دلار رو نخواهيم داشت و اقتصاد ما آرام خواهد گرفت !؟