۱ تیر ۱۳۸۲، ۱۲:۳۴

استاد علي ابريشمكار اصفهاني ، خوشنويس معاصر ، به ديار باقي شتافت

استاد علي ابريشمكار اصفهاني ،  خوشنويس معاصر ،  به ديار باقي شتافت

استاد علي ابريشمكار اصفهاني ، خوشنويس معاصر در 89 سالگي به ديار باقي شتافت و پيكر پاك او امروز با حضور هنرمندان كشور تشييع شد .

                               

به گزارش خبرنگار هنري خبرگزاري مهر ،  مرحوم استاد ابريشمكار اصفهاني در سال 1293 هجري خورشيدي در اصفهان چشم به جهان گشود و از كودكي به كسب علوم قديم و جديد پرداخت .

وي پس از طي دوره دبيرستان به تحصيل در رشته راديولوژي در دانشگاه روي آورد . مرحوم ابريشمكار اصفهاني از دوره نوجواني به هنر خوشنويسي روي آورد وابتدا نزد مرحوم عبدالجواد به مشق خط پرداخت وقواعد خط را از وي آموخت .

مرحوم ابريشمكار اصفهاني شيفته آثار مرحوم ميرعماد حسني ، استاد الاساتيد اعصار بود وچندي از روي خطوط مير مشق كرد .

استاد علي راهجيري ، خوشنويس محقق معاصر در كتاب " تذكره خوشنويسان معاصر" درباره اين دوره هنري مرحوم ابريشمكار مي نويسد : " چندي هم از آثار و خطوط او (ميرعماد ) در اصفهان مشق كرد وبهره بسيار از اين كار برد ، از جمله قالب كلمات و آثار خطي كتيبه هاي مساجد اصفهان و اماكن ديگر رابا قواعد اشكال هندسي سنجيد و كيفيت ورموز خط را از روي مربعاتي منظم كه خود فراهم كرده بود دريافت و از اين مطالعات ترقي بسيارنموده و چندي برنيامد كه آوازه شهرت او در ميان شهر پيچيد تا اين كه در سال 1333 به تهران آمد و رحل اقامت افكند ."

مرحوم ابريشمكار اصفهاني پس از آمدن به تهران خدمت مرحوم استاد علي اكبر كاوه رسيد و شيوه خط خويش را نيز بر اثر راهنماييهاي وي تا حدودي تغيير داد .

مرحوم ابريشمكار اصفهاني در كتابت نستعليق خفي و جلي دستي قوي داشت.

خبرگزاري مهر وفات آن مرد هنرور را به اهالي فرهنگ و هنر ايران زمين تسليت مي گويد.

 

کد خبر 6570

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha