۲۶ فروردین ۱۳۸۷، ۱۰:۲۲

جت لی بهترین بازیگر/

"جنگ‌سالاران" جوایز فیلم هنگ کنگ را از آن خود کرد

"جنگ‌سالاران" جوایز فیلم هنگ کنگ را از آن خود کرد

حماسه تاریخی "جنگ‌سالاران" ساخته پیتر چان با بازی جت لی روز شنبه با دریافت هشت جایزه پیروز اصلی بیست و هفتمین جوایز فیلم هنگ کنگ لقب گرفت.

به گزارش خبرنگار مهر، خبرگزاری فرانسه اعلام کرد این فیلم که داستان آن در چین قرن نوزدهم و در دوران جنگ روی می‌دهد در بخش بهترین فیلم، کارگردان و بازیگر مرد (لی) برنده جایزه شد.

لی 45 ساله که سابقه قهرمانی در ورزش‌های رزمی را دارد و در چند فیلم هالیوودی از جمله "رومئو باید بمیرد" و "اسحله مرگبار 4" نیز نقش‌آفرینی کرده، پس از دریافت جایزه گفت: "اگر این همه در فیلم‌های کنگ فویی بازی نکرده بودم، 20 سال پیش می توانستم برنده چنین جایزه‌ای باشم."

اندی لو برنده جایزه بازیگر نقش مکمل

اندی لو دیگر ستاره فیلم "جنگ‌سالاران" که برای بازی در دو فیلم مختلف نامزد دریافت جایزه شده بود، برای "دست‌پرورده" جایزه بهترین بازیگر مرد نقش مکمل را به خانه برد. این فیلم در بخش تدوین نیز برنده جایزه شد. تریلر جنایی "دست‌پرورده" درباره یک پلیس مخفی است که فریب سبک زندگی رئیس مافیایی خود با بازی لو را می‌خورد.

لو پس از دریافت جایزه گفت: "به من گفته بودند اگر این نقش را بازی کنم، مورد احترام کل صنعت سینما قرار می‌گیرم." با این حال لو که در عین حال یک خواننده است، جایزه بخش بهترین ترانه را از دست داد که به ترانه فیلم "عشق همگانی نیست" رسید.

فیلم جنجالی "هوس، احتیاط" ساخته آنگ لی جایزه بهترین فیلم آسیا را برد. این تریلر جاسوسی به خاطر صحنه‌های غیراخلاقی زیاد و موضوع آن که درباره همکاری دولت چین با نیروهای اشغالگر ژاپن در جریان جنگ جهانی دوم است، در خود کشور با سانسور پخش شد. لی در مراسم اعطاء جوایز فیلم هنگ کنگ حضور نداشت.

جایزه بهترین بازیگر زن به سیکین گائوا برای بازی در فیلم عجیب و غریب "زندگی پست مدرن خاله من" رسید. او در این فیلم نقش زنی شصت و چند ساله را بازی می‌کند که عاشق یک بازیگر آماتور اپرا پکن با بازی چو یون ـ فت ستاره چینی می‌شود.

جانی تو که پارسال جوایز فیلم هنگ کنگ را دست خالی ترک کرد، امسال برای فیلم "کارآگاه دیوانه" جایزه بهترین فیلمنامه را گرفت. این فیلم در جشنواره ونیز سال 2007 با استقبال مواجه شد. جانی تو در عین حال تهیه‌کننده فیلم "چشم در آسمان" بود که جایزه بهترین کارگردان تازه‌کار را برای یو نای ـ هوی و جایزه بهترین بازیگر تازه‌کار را برای کیت تسوی به همراه داشت.

جایزه دستاورد حرفه‌ای به لیدیا سان کمدین محبوب اعطاء شد که اوایل امسال بر اثر سرطان درگذشت. جایزه یک عمر دستاورد هنری نیز به ریموند چو تهیه‌کننده معروف هنگ کنگی رسید. استودیوهای "گلدن هاروست" متعلق به چو در دورانی که هنگ کنگ زیر نظر بریتانیا بود، نقشی مهم در کشف استعدادهایی مانند بروس لی و جکی چان داشت.

صنعت فیلمسازی هنگ کنگ در دهه 1970 در بازار بین‌المللی نفوذ بسیار داشت، هر چند در چند سال اخیر به خاطر شکست فیلم‌ها در گیشه از قدرت صنعت سینما در این کشور کاسته شده، با این حال فیلم های هنگ کنگی همچنان در خود آسیا محبوب هستند.

کد خبر 665069

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha