۲۴ اردیبهشت ۱۳۸۷، ۱۵:۳۸

تعریف جامعی از مشکلات فرهنگی نداریم

اراک - خبرگزاری مهر: رئیس اداره تبلیغات اسلامی استان مرکزی گفت: تعریف جامعی از مشکلات فرهنگی نداریم در حالیکه بدرفتاری و انحراف فکری ناشی از نقص فرهنگی است.

به گزارش خبرنگار مهر در اراک، حجت الاسلام احمد رضائیان، ظهر امروز در مراسم اقامه نماز شورای مدیران استان مرکزی در اداره تبلیغات اسلامی استان مرکزی در اراک افزود: ارگانهای مختلفی در حوزه فرهنگ کار می کنند اما در کاهش مسائل و میران تاثیرگذاری اقدامات کسی پاسخگو نیست و ارگان هایی مانند تبلیغات اسلامی به میان کشیده می شوند.

وی با تاکید بر اینکه باید تعریف جامعی از مسائل، توانایی ها و مشکلات حوزه فرهنگ تهیه و راهکارهای آن تدوین شود، عنوان کرد: باید وظیفه و حیطه کاری هر ارگان و سازمان مشخص و پاسخگو باشد.

حجت السلام رضائیان، با اشاره به اینکه تبلیغات اسلامی در حوزه مسائل فرهنگی و دینی فعالیت بیشتری دارد گفت: اقدامات موثری تا کنون برای کاهش خرافه وآسیب های دینی صورت گرفته است و این اقدامات هر ساله با شناسایی مسائل جدید بر اساس زمان ادامه دارد.

وی تصریح کرد: این اداره با ساماندهی امور مداحان، هیئت های مذهبی زنان و مردان بیش از 80 تا 100 ساعت کلاس آموزشی برای اعضا برگزار کرده است.

وی خاطرنشان کرد: صدور کارت برای 1400 هیئت مذهبی در استان، راه اندازی گفتمان های دینی در مراکز اجتماع جوانان، اعزام مبلغ در مناسبتهای مختلف از دیگر اقدامات است.

رضائیان با اشاره به اقدامات انجام شده بیان داشت: با این حال، تعدادی از مساجد استان امام جماعت ندارند و تعداد این مساجد در اراک از مجموع 160 مسجد استان، 30 مسجد است.

در این جلسه استاندار استان مرکزی نیز با تاکید بر اینکه، کار فرهنگی در استان باید ساماندهی شود یادآور شد: دشمن با ابزار فرهنگی به مبارزه با ما برخاسته است و با وجود اقدامات موثر انجام شده در استان باید کارها و اقدامات فرهنگی شدن بیشماری به خود بگبرد.

عبدالله سهرابی با اشاره به اینکه امور رسیدگی به مساجد استان ایجاد شده است افزود: به زودی مساجد استان صاحب شناسنامه شده و مسائل هر مسجد در استان پیگیری می شود.

سهرابی با تاکید بر اینکه برای اقشار مختلف مردم نیازمند برنامه های فرهنگی هستند، یادآور شد: برنامه ها و طرحهای فرهنگی برای اقشار مختلف مردم باید بر اساس نیاز آنان متفاوت باشد.

وی با اشاره به اینکه اولین کنگره ملی فاطمه شناسی در استان مرکزی در شهر اراک برپا می شود گفت: ائمه و راه و رسم زندگی آنان بهترین الگو برای برنامه ریزی های فرهنگی است و این نگاه و تربیت دینی است که می تواند انسان هایی مسئول و درستگار تربیت کند.

در این مراسم از تعدادی از ائمه جماعات استان و دستگاههای دولتی استان تقدیر به عمل آمد. 

کد خبر 682633

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha