۲۱ تیر ۱۳۸۷، ۱۰:۲۷

بهمنی به مهر خبر داد:

تشکیل کارگروه بررسی تبعات تورمی طرح تحول اقتصادی

تشکیل کارگروه بررسی تبعات تورمی طرح تحول اقتصادی

دبیرکل بانک مرکزی از تشکیل کارگروه بررسی تبعات تورمی طرح تحول اقتصادی در دولت خبرداد.

محمود بهمنی در گفتگو با مهر در خصوص طرح تحول اقتصادی دولت و آثار تورمی ناشی از آن گفت: زمانی که نقدینگی به تولید و یا مواد اولیه اختصاص می یابد قطعا با تزریق نقدینگی بدون کنترل و نظارت تفاوت دارد، این درحالی است که یکی از اهداف طرح تحول اقتصادی نیز هدفمند کردن همین تخصیصها است.

دبیرکل بانک مرکزی افزود: با اطمینان می توان گفت که تسهیلات اختصاص یافته به تعدادی از طرحها، به مصرف واقعی خود نرسیده و همین امر تورم ایجاد کرده است، البته طرحهای زودبازده شامل این موضوع نمی شود.

وی تصریح کرد: رئیس جمهور نیز به این امر اشاره کرده است؛ به هرحال کارگروه مربوط به تعیین تبعات تورمی ناشی از اجرای طرح تحول اقتصادی در دولت تشکیل شده و کار در حال پیگیری و انجام است.

بهمنی در پاسخ به احتمالات مطرح شده مبنی بر بروز تورم 40 تا 50 درصدی ناشی از اجرای طرح تحول اقتصادی در کشور گفت: بعید به نظر می رسد که چنین رقمی برای تورم محقق شود.

به گزارش مهر، هدفمندکردن یارانه ها یکی از محورهای طرح تحول اقتصادی دولت به شمار می رود. همچنین دولت برنامه نقدی کردن یارانه ها را در دستور کار خود دارد. به گزارش مهر، در گام اول طرح تحول اقتصادی دولت در بخش هدفمندکردن یارانه ها، شناسایی اقشار آشیب پذیر جامعه در دستور کار قرار گرفته است.

برهمین اساس، حسابی به نام تک تک خانواده‌ها از قبل باز و یارانه سه ماه در آن واریز خواهد شد؛ البته این حساب مسدود بوده و زمانی که عملیات مربوط به هدفمند کردن یارانه ها شروع می‌شود، حساب نیز باز خواهد شد. احتمالا این برنامه از نیمه دوم امسال اجرایی خواهد شد.

همچنین با دستور رئیس جمهوری، وزارتخانه ها و دستگاه های ذی ربط برای هدفمندکردن یارانه ها بسیج شده اند. رئیس جمهور اخیرا در نشست بررسی طرح بزرگ تحول اقتصادی با اساتید و صاحبنظران اقتصادی تاکید کرده است: دولت نگاه کوتاه مدت به طرح تحول اقتصادی ندارد. دکتر محمود احمدی نژاد افزوده است: حتی اگر یک روز از عمر دولت باقی مانده باشد و احساس شود که اصلاحاتی به نفع مردم است ، قطعاً این اقدام را عملی خواهد کرد.

همچنین دبیر ستاد طرح جمع آوری اطلاعات اقتصادی خانوار با بیان اینکه در این طرح، اطلاعات اقتصادی 17.5 میلیون خانوار گرفته خواهد شد، گفت: بیش از 36000 پایگاه برای جمع آوری اطلاعات اقتصادی خانوار در نظر گرفته شده است. تفاوت این طرح با سایر طرحهای مرکز آمار در این است که برخلاف طرحهای قبلی که آمارگیر به در خانه های مردم مراجعه می کرد، در این طرح، مردم به ایستگاه ها مراجعه کرده و بخشی از کار به مردم واگذار شده است.

کد خبر 714047

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha