۶ آبان ۱۳۸۷، ۱۳:۴۹

مجموعه تلویزیونی "اسپارتاکوس" ساخته می‌شود

مجموعه تلویزیونی "اسپارتاکوس" ساخته می‌شود

برده رومی و رهبر انقلاب ضدبرداری مضمون یک مجموعه تلویزیونی 13 قسمتی می‌شود که سام ریمی به عنوان مدیر تولید با آن همکاری دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، هالیوود ریپورتر اعلام کرد مجموعه تلویزیونی "اسپارتاکوس" را استارز اینترتینمنت تهیه می‌کند که در زمینه تولید برنامه‌های تلویزیونی فعالیت می‌کند و دفتر آن در ایالت کلورادو آمریکاست.

استیون اس. دینایت سرپرست تیم نویسندگان این مجموعه است که داستان آن در دنیای پرخشونت گلادیاتورها روی می‌دهد. سام ریمی سازنده سه‌گانه سینمایی "اسپایدرمن" نیز به عنوان مدیر تولید با مجموعه "اسپارتاکوس" همکاری دارد که تولید آن اوایل سال آینده میلادی در نیوزیلند آغاز می‌شود.

تهیه‌کنندگان پروژه تلویزیونی "اسپارتاکوس" قصد دارند برای این پروژه از بازیگران ناشناس استفاده کنند. داستان درباره زندگی واقعی اسپارتاکوس، برده رومی اهل تراس است که در رم در مدرسه تعلیم گلادیاتورها کار می‌کرد. او سال 73 پیش از میلاد در این مدرسه رهبری قیام ضد برده‌داری را بعهده گرفت که بیش از 120 هزار برده از هر رنگ و نژاد در آن حضور داشتند.

خبر این قیام در سراسر ایتالیا پیچید. سنای روم چند سپاه را به مقابله آنها فرستاد، اما همه آنها در مقابل برده‌ها شکست خوردند. در نهایت یک فرمانده رومی رهبری سپاهیان روم را برای شکست دادن بردگان به عهده گرفت و سال 71 پیش از میلاد اسپارتاکوس و یاران او را در نبردی سهمگین به خاک و خون کشید.

این ماجرا سال 1959 مضمون فیلم معروف "اسپارتاکوس" با بازی کرک داگلاس در نقش اصلی شد که بر مبنای رمان معروف هوارد فاست ساخته شد. "اسپارتاکوس" در شش رشته نامزد اسکار بود و جوایز چهار بخش را برد.

کد خبر 772324

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha