۳۰ اردیبهشت ۱۳۸۳، ۱۳:۰۸

آموزش ادبيات ، بايدها و نبايدها (12)

حسين فتاحي : ادبيات جدي در بستر گذشت زمان شكل مي پذيرد

ادبيات جدي در بستر گذشت زمان شكل مي گيرد ، چنان كه تا امروز هم چنين بوده است ، وجود كلاسهاي آموزش ادبيات - به نظر من - تنها عاملي براي توجه به ادبيات است.

حسين فتاحي - نويسنده ، در گفت و گو با خبرنگار ادبي " مهر" با بيان اين مطلب گفت : توجيه واقعي و منطقي شكل گيري كلاسهاي آموزش ادبيات داستاني نيز مانند ساير كلاسهايي كه در گوشه و كنار تشكيل مي شود و مخاطبان آن عمده جوانان و نوجوانان هستند ، گذران اوقات فراغت است و نمي تواند چندان جدي گرفته شود.
عضو هيئت تحريريه هفته نامه كيهان بچه ها افزود :  تداوم كار داستان نويسي به صورت تخصصي و حرفه اي ، به اراده ، علاقه و پشتكار خود فرد بر مي گردد ، اين كه نوقلم تا چه اندازه به هدف فكر مي كند و يا اين كه آيا اساسا از داستان نويسي ، هدف يا هدف هايي را دنبال مي كند يا خير ، مطلب بسيار مهمي است.
نويسنده رمان " آتش در خرمن " خاطرنشان ساخت : مخاطب واقعي ادبيات هم تلاش مي كند تا آثار ادبي طيف هاي مختلف فكري را بخواند و داستان ها را با ترازوي خود سبك و سنگين نمايد ، او داستان خوب مي خواهد و ديگر كاري به اين حرف ها ندارد كه نويسنده اين داستان ، داستان نويسي را از طريق كلاس دنبال كرده و يا به صورت تجربي به آن پرداخته است.
کد خبر 79767

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha