۳۱ تیر ۱۳۸۸، ۱۲:۲۰

موفقیت ایران در المپیاد جهانی/

کسب 6 مدال توسط دانش پژوهان ایرانی در المپیاد جهانی ریاضی

کسب 6 مدال توسط دانش پژوهان ایرانی در المپیاد جهانی ریاضی

پنجاهمین المپیاد جهانی ریاضی در شهر برمن کشور آلمان به کار خود پایان داد و تیم دانش پژوهان جوان کشورمان موفق شدد با کسب یک مدال طلا، 4 مدال نقره و یک مدال برنز از پنجاهمین دوره المپیاد جهانی ریاضی موفقیتی دیگر به کارنامه ایران در المپیادهای جهانی اضافه کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، پنجاهمین المپیاد جهانی ریاضی در روزهای 10 تا 22 جولای در شهر برمن کشور آلمان برگزار شد و از ایران نیز تیم دانش پژوهان جوان موفق به کسب 6 مدال از این مسابقات علمی شد.

بهزاد صولتیان مدیر روابط عمومی باشگاه دانش پژوهان جوان در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص مدالهای کسب شده در این دوره از المپیاد علمی ریاضی گفت: تیم دانش پژوهان ایران متشکل از سید احسان آزرم سا، خشایار خسروی، حسین دبیریان، سپهر قاضی نظامی، مسعود گیوه چی و پویا وحیدی فردوسی بودند که موفق شدند 6 مدال کسب کنند.

وی خاطرنشان کرد: خشایار خسروی مدال طلا، حسین دبیریان، سپهر قاضی نظامی، مسعود گیوه چی و پویا وحیدی فردوسی مدال نقره و سید احسان آزرم سا مدال برنز را در این دوره از مسابقات کسب کردند.

تیم ایران در چهل و نهمین دوره رقابتهای جهانی المپیاد ریاضی در مادرید اسپانیا در سال 2008 به مقام پنجم جهان و یک مدال طلا و 5 مدال نقره دست پیدا کرده بودند.

چهلمین المپیاد جهانی فیزیک روز گذشته سه شنبه در شهر مریدای کشور مکزیک به کار خود پایان داد و تیم دانش پژوهان جوان ایران موفق شد چهار مدال و یک دیپلم افتخار از این مسابقات کسب کند تا افتخاری دیگر برای کشورمان کسب شود.

کد خبر 915961

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha