۱ شهریور ۱۳۸۸، ۱۰:۵۵

رسولی در گفتگو با مهر:

پیشنهاد احداث پل بر سازه های شوشتر مصوبه شورای ترافیک است

پیشنهاد احداث پل بر سازه های شوشتر مصوبه شورای ترافیک است

رئیس شورای شهر شوشتر گفت: طرح احداث گذر جدید با ساختن پل بر بخشی از سازه های آبی شوشتر در جلسه شورای ترافیک طرح جامع شهرستان پیشنهاد شده است.

امیر رسولی در گفتگو با خبرنگار مهر با اعلام این مطلب تاکید کرد: در این جلسه شورای ترافیک که با ریاست محمد پور معاون فرماندار شهرستان، نمایندگان شهرداری، اعضای شورای شهر و نماینده سازمان میراث فرهنگی برگزار شد این پیشنهاد به عنوان یکی از اصلی ترین راههای رفع معضل عبور و مرور مردم شوشتر مطرح شد.

وی با اشاره به تاریخی بودن بافت شهر شوشتر که آن را به سه قسمت تقسیم کرده است تصریح کرد: یکی از راههای ارتباطی مردم شوشتر میان این سه بخش پل گرگر بود که به دلیل بی توجهیهای سالهای گذشته دچار آسیب جدی شد و در ماه اخیر نیز  بخشی از حاشیه آن فرو ریخت.

  متاسفانه به دلیل بی توجهی های سالهای گذشته ترکهایی با زاویه 45 و 90 درجه در پل گرگر به وجود آمده که خطری بسیار جدی برای دوام این پل خواهد بود
رئیس شورای شهر شوشتر
رئیس شورای شهر شوشتر افزود : متاسفانه به دلیل این بی توجهی ها ترکهایی با زاویه 45 و 90 درجه در پل گرگر به وجود آمده که خطری بسیار جدی برای دوام این پل خواهد بود.
پیش از این خبرگزاری مهر از تصویب مجوز احداث پل بر روی عرصه تاریخی سازه های آبی شوشتر تنها 47 روز پس از ثبت جهانی این اثر مهم تاریخی و احتمال حذف آن از میراث جهانی خبر داده بود. این تصمیم در حالی اتخاذ شده است که طبق تعهدات ایران در یونسکو که در پرونده ثبت سازه‌های آبی- تاریخی شوشتر نیز به ثبت رسیده ساخت و ساز در حریم آثار تاریخی ممنوع بوده و ایران برای پاسداری از حریم آثار موظف است.

رسولی در ادامه گفتگو با خبرنگار مهر با اعلام اینکه مردم شوشتر به احداث یک محل گذر جدید برای تسهیل ارتباط نیاز مبرم دارند تاکید کرد : پیشنهادات ارائه شده که از سوی مشاور بازنگری طرح جامع شهر شوشتر مطرح شده شامل ایجاد یک پل یا ایجاد یک زیر گذر در این محوطه است.

این پیشنهاد در حالی مطرح می شود که براساس قوانین مربوط به آثار ثبت شده در فهرست جهانی یونسکو هر گونه ساخت و ساز در حریم آثار جهانی به هر شکل ممکن ممنوع است.

  پیشنهادات ارائه شده که از سوی مشاور بازنگری طرح جامع شهر شوشتر مطرح شده شامل ایجاد یک پل یا ایجاد یک زیر گذر در این محوطه تاریخی است
امیر رسولی
رئیس شورای شهر شوشتر در این رابطه نیز گفت: البته ما معتقدیم باید پیشنهاد ایجاد گذر جدید در کارگروه معماری و شهرسازی خوزستان، شورای عالی معماری و شهرسازی کل کشور و همچنین با کارشناسان سازمان یونسکو و سازمان میراث فرهنگی کشور در میان گذاشته شود تا در صورت تایید اجرا شود.

امیر رسولی افزود : نظر اعضای شورای شهر این است که اگر در نهایت با این طرح به هیچ وجه موافقت نشد سازمانها و مسئولان مربوطه باید همراهی کنند تا بودجه مورد نیاز برای احداث گذر جدید در محلی دیگر برای رفع این مشکل شهروندان شوشتری اختصاص داده شود.

آنگونه که رئیس شورای اسلامی شهر شوشتر اعلام کرد: بهترین محل برای احداث پل جدید به فاصله 1500 متر از پل گرگر واقع در جوار مرقد علامه شیخ شوشتری (سید محمد) است که با تخصیص بودجه مورد نیاز ،علاوه بر اینکه مشکل مردم حل خواهد شد به میراث تاریخی شهر نیز آسیبی نخواهد رسید.

کد خبر 931658

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha