۱۷ شهریور ۱۳۸۸، ۱۱:۳۱

یوشچنکو اتهام دخالت اوکراین در جنگ اوستیا را رد کرد

یوشچنکو اتهام دخالت اوکراین در جنگ اوستیا را رد کرد

رئیس جمهور اوکراین اتهام روسیه مبنی بر حضور نظامیان اوکراینی در جنگ گرجستان علیه اوستیای جنوبی در آگوست سال گذشته را رد کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، ویکتور یوشچنکو در مصاحبه با نشریه "اشپیگل" آلمان که روز دوشنبه منتشر شد، اعلام کرد: این دروغی بزرگ است و من از هر گونه بازرسی بین المللی در این مورد حمایت می کنم.

رئیس جمهور اوکراین در ادامه افزود : اگر اسنادی موجود هستند باید آنها را روی میز گذاشت. این مسئله در زمان بحران گازی در ابتدای سال جاری هم رخ داد؛ در آن زمان برای تحریک نظر جوامع اروپایی علیه اوکراین ادعاهای غیر واقعی مطرح شد.

بر اساس این گزارش، کمیته بازرسی دادستانی روسیه روز 24 آگوست اطلاع داد که نظامیان و بیش از 200 عضو سازمان "اونا-اونسو" اوکراین در تهاجم گرجستان به اوستیای جنوبی در سال 2008 شرکت داشتند. ستاد کل نیروهای مسلح اوکراین و سازمان مذکور هر کدام به طور جداگانه این خبر را تکذیب کرده اند.

روسیه پیش از این کی یف را به ارسال سلاح به گرجستان در زمان جنگ سال 2008 متهم کرده بود.

این اتهام درست دو هفته پس از ارسال نامه ای از سوی "دیمیتری مدودف" رئیس جمهور روسیه به "ویکتور یوشچنکو" همتای اوکراینی وی و متهم کردن کی یف به اتخاذ سیاست های ضد روسی، مطرح می شود.

در ماه گذشته نیز "دیمیتری مدودف" در یک کنفرانس مطبوعاتی و پس از مذاکره با آنجلا مرکل صدر اعظم آلمان در بندرسوچی در حاشیه دریای سیاه گفت: مادامی که رهبران کنونی اوکراین بر این کشور حکومت می کنند، امیدی به بهبود روابط مسکو و کی یف وجود ندارد.

کد خبر 943659

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha