۲۰ آبان ۱۳۸۸، ۱۶:۰۵

آتش زر:

حمل و نقل شهری در قم یک معضل جدی است

حمل و نقل شهری در قم یک معضل جدی است

قم - خبرگزاری مهر: رئیس شورای اسلامی شهر قم حمل و نقل در شهر قم را یک معضل جدی عنوان کرد و گفت: با احداث پلهای جدید در قم بخشی از معضل ترافیکی حل خواهد شد.

به گزارش خبرنگار مهر در قم، حجت الاسلام سید محمد آتش زر قبل از ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه حمل و نقل در شهر قم یک معضل جدی است، گفت: در آینده‌ای نزدیک با ساخت و افتتاح پل‌های جدید معضل ترافیک شهر قم تا حد زیادی برطرف خواهد شد و شاهد ترافیک روانتری در شهر خواهیم بود.

وی افزود: مطالعه احداث پنج پل در بلوار جمهوری به اتمام رسیده که برای ساخت آن نیاز به 500 میلیارد ریال اعتبار است.

وی اضافه کرد: به مجرد تامین اعتبار، عملیات احداث آن شروع می شود که به موجب آن منطقه دو قم به منطقه چهار وصل خواهد شد.

آتش زر گفت: پنج پل در طرح حرم به جمکران نیز در حال مطالعه است که عملیات آن بعد از اتمام تملک زمین های آنجا شروع خواهد شد.

وی با بیان اینکه پل شهید امینی بیات و یزدانشهر نیز طی دو ماه آینده به بهره‌برداری خواهد رسید، گفت: کلنگ سه پل در منطقه نیروگاه با عناوین آیت الله کاشانی، قم نو و میثم نیز به زمین زده شده است.

600 هزار متر مربع از طرح حرم تا جمکران تملک شده است

وی اظهار داشت: با پیگیری شهردار، رئیس مجلس و به خصوص رئیس جمهور برای 500 میلیارد تومان اوراق مشارکت مجوز اخذ شد و هم اکنون 400 میلیارد تومان به فروش رسیده و از دو میلیون متر مربع (در هفت کیلومتر)، 600 هزار متر مربع تملک شده است.

آتش زر اضافه کرد: از این رقم، از 300 میلیارد تومان استفاده و 100 میلیارد تومان به عنوان ضمانت نزد بانک نگه داشته می‌شود.

وی گفت: 100 میلیارد تومان اوراق مشارکت در مرحله بعدی به فروش خواهد رسید.

وی در مورد تونل بزرگ عمار یاسر نیز گفت: فاز اول سازه و خاکبرداری آن تمام شده و هم اکنون در حال ساخت دیواره و کف سازی آن هستیم که امیدواریم این تونل 700 متری در دهه مبارک فجر به بهره برداری برسد.

مونوریل قم سه سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد

وی به احداث مونوریل در قم اشاره کرد و گفت: با تکمیل مونوریل از شمال قم تا مصلی در فاز اول و بلوار امین، شهرک قدس و پردیسان در فاز دوم وسیله ای مطمئن و سریع را خواهیم داشت که فاز اول آن در سه سال آینده به بهره برداری خواهد رسید.

وی در مورد طرح 10 ساله مترو هم گفت: این مسیر از انتهای خیابان امام زاده ابراهیم ، سعیدی، طالقانی تا جمکران است که کلنگ آن به زودی به زمین زده می‌شود.

کد خبر 981357

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha