۲۱ آبان ۱۳۸۸، ۱۸:۰۱

گزارش کتاب/

"بیدارم برو " رونمایی شد

"بیدارم برو " رونمایی شد

جلسه رونمایی کتاب "بیدارم برو" نوشته جواد کراچی عصر چهار شنبه 20 آبان ماه در محل انتشارات ققنوس برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، در این نشست  نویسنده این اثر همراه با لاهیجی مدیر انتشارات روشنگران حضور یافتند و در جمع خبرنگاران درباره این فیلمنامه به گفتگو پرداختند.

 

کراچی درباره " بیدارم برو" توضیح داد : داستان و یا بهتر بگویم درونمایه این فیلمنامه از سالها پیش در ذهنم وجود داشت اما به طور مشخص می‌توان گفت در سال 73 آن را به اتمام رساندم.

 

وی ادامه داد: تصمیم خیلی جدی داشتم که آن‌را به صورت فیلم سینمایی تهیه کنم اما مجوز این کار را دریافت نکردم. برای همین بالاخره دو سال پیش به این فکر افتادم که آن ‌را به صورت کتاب منتشر کنم که هم اکنون با همکاری خانم لاهیجی این‌کار به سرانجام رسیده‌است.

 

لاهیجی نیز در بخش دیگری از نشست رونمایی این کتاب عنوان کرد: برخلاف تصور برخی که فکر می‌کنند انتشارات روشنگران، ناشر تخصصی فیلمنامه و یا نمایشنامه است (شاید به این خاطر که اکثر نمایشنامه‌ها و فیلمنامه‌های بیضایی را چاپ کرده‌ایم) باید بگویم این‌طور نیست و تا یک اثر از نظر محتوایی خصوصیات و شرایط خاصی را نداشته باشد منتشرش نمی‌کنیم.


وی در ادامه افزود: "بیدارم برو"از نظر اینکه شرایط زنان به خصوص زنان قشر محروم جامعه را به صورتی دقیق توصیف کرده‌ شرایط چاپ در این نشر را به دست آورد؛ به ویژه تصویر سمبلیکی که ایجاد کرده‌ و آن‌ را از یک داستان ساده یک زن به تعابیر وسیعتری گسترش داده‌ است برایمان جالب بود.


در ادامه این نشست کراچی بخشهایی از فیلمنامه "بیدارم برو" را برای حضار قرائت کرد و به پرسشهای خبرنگاران پاسخ گفت.


این کارگردان و تهیه کننده مقیم آلمان متولد 1334  در ایران است و تا کنون چندین فیلمنامه از جمله "دیوار کوتاه شما"، "پاشا، پریوش و آتش"، "استنطاق" و "نخل کجو" نوشته و آثار سینمایی و فیلمهای‌ کوتاه‌ زیادی نیز در داخل و خارج ساخته‌است.


"بیدارم برو"در 62 صفحه و با شمارگان 1000 نسخه  به بهای 2000 تومان منتشر شده‌است.

کد خبر 981835

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha