غنده مادر شهیدی ۵۵ ساله که آخرین پسرش، به نام خلف عوید عبدالرضا، در سال ۲۰۱۵ در منطقه تکریت به دست داعش به شهادت رسیده است. غنده متولد بصره است. اما چون پسر بزرگش خادم حوزه علمیه نجف بوده، چند سالی است که با خانواده به نجف آمده و همراه خانواده اش به خدمت رسانی به زائران اربعین می پردازد.

خلف هنوز ۲۰ ساله نشده بود که به شهادت رسید و امروز عروس و نوه خردسالش به نام اسد همراه غنده زندگی می کنند. غنده هنوز با نبودن خلف کنار نیامده و می گوید چون روزگاری در خانه کنار خودم می خوابید و صورتش را می بوسیدم، تحمل فضای خانه برایم مشکل است، بنابراین مرتب به قبرستان وادی السلام، کنار مزار فرزندم می روم و با او درد و دل می کنم.

این مادر شهید می گوید مصیبت من، بیشتر از مصیبت امام حسین(ع) نیست. باید بگویم که اصلا مقابل مصیبت سیدالشهدا(ع) چیزی نیست. ما در خدمت امام حسین(ع) هستیم. بنابراین از خودش می خواهم که باقی بچه هایم را نگه دارد و به من صبر بدهد.

کار بزرگی که مادر خلف کرده، عروس کردن دوباره همسر پسر شهیدش است. طبق وصیتی که خلف داشته، همسرش پس از او دوباره ازدواج کرده و اینک با برادر نانتی خلف زندگی می کند تا اسد که نامش را به احترام امام علی (ع) انتخاب کرده اند، بدون پدر، بزرگ نشود.

سهم غنده در خدمت رسانی و پذیرایی از زائران اربعین، پخت و پز و تهیه غذاست. پسرانش هم پس از آماده شدن غذا، سفره را برای زائران و عزاداران حسینی پر می کنند. این خانواده می گویند پس از سرنگونی صدام، خدمت رسانی به زائران امام حسین(ع) بسیارآسان تر شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha