پیکر سردار دل‌ها بعد از زیارت مشهدالرضا راهی تهران شد تا قلبِ ایران آماده میزبانی سیدالشهدای مقاومت شود؛ پایتخت شانزدهم دی‌ماه ۱۳۹۸ «ملک سلیمانی» شد.

ساعاتی پس از طواف فرمانده در حرم رضوی، پیکر شهدای مقاومت وارد پایگاه هوایی قدر تهران شد؛ زمان به‌وقت بامداد شانزدهم دی‌ماه تهران را اندوه عجیبی فراگرفته بود.

قرار بود صبح روز دوشنبه مراسم تشییع پیکر انجام شود؛ متولیان ساعت هشت را اعلام کرده بودند اما از همان طلوع آفتاب و حوالی ۶ صبح پایتخت در تب‌وتاب بود.

محل آغاز مراسم دانشگاه تهران و قرار بود نماز را رهبر انقلاب بر پیکر سربازِ ولایت اقامه کنند و شاید این آخرین دیدار مرید و مراد بود...

برخی از عزاداران کفن‌پوش آمده بودند، خیابان‌های مسیرِ وداع مملو از جمعیت میلیونی بود، از شهرستان‌های تهران گرفته تا برخی استان‌های دیگر سوگواران برای خداحافظی با سردار آمدند و شاید می‌خواستند به‌پاس آن‌همه فداکاری کمی ادای دین کنند.

تشییع پیکر در میان انبوه جمعیت به‌سختی انجام می‌شد؛ حوالی ساعت ۹ و ۳۰ دقیقه صبح حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی بر پیکر پاک سردار و هم‌رزمانش نماز اقامه کردند و بعدازآن پیکر در دریای بیکران عزاداران قرار گرفت.

شاهدان آن روز تهران تأیید می‌کنند قیامتی را که به پا شد به‌طوری‌که از آغاز مراسم از دانشگاه تهران تا رسیدن پیکرها به میدان آزادی بیشتر از ۵ ساعت طول کشید؛ تصاویری از این وداع تلخ و تاریخی را در این گزارش می‌بینید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha