-
در قالب یک نشست مطرح شد؛
نقش اکران آنلاین در دیده شدن سینمای مستند/ قربانی تبلیغات هستیم!
اکران آنلاین مستندها که چندسالی است باب شده و مورد استقبال مخاطبان نیز قرار گرفته است برای معرفی و دیده شدن بهتر نیازمند حمایت و تبلیغات گستردهتری است.
-
گفتوگوی مهر با عوامل «پرویز خان»-۲؛
داستان وصیت نامه مرموز و غرور ملی/ «پرویزخان» مستند دهداری نیست
روایت های تاریخی درباره نحوه حضور مرحوم پرویز دهداری در تیم ملی فوتبال کشورمان و برخی از حواشی درباره فیلم پرویز خان از جمله موارد مهمی بود که کارگردان این اثر جنجالی به آن اشاره کرد.
-
در گفتوگو با مهر مطرح شد؛
تحقق «پیوند کتاب و سینما» در نمایشگاه کتاب/ میزبان اساتید هستیم
مدیر واحد انتشارات و پژوهش انجمن سینمای جوانان درباره برخی فعالیتهای غرفه انجمن در نمایشگاه کتاب در راستای تحقق شعار «پیوند کتاب و سینما» و دیدار با اساتید در نمایشگاه توضیحاتی ارایه کرد.
-
نقش جلوههای بصری در سینمای ایران؛
حضور مخرب هوش مصنوعی در سینما/ به جوانان اعتماد کنیم
برنده سیمرغ بلورین بهترین جلوههای ویژه بصری جشنواره فیلم فجر معتقد است سیاست مخربی پشت استفاده از هوش مصنوعی در سینما وجود دارد و تا چند سال دیگر این تکنولوژی جای همه عوامل فیلم را میگیرد.
-
گفتوگوی مهر با کارگردان «آسمان غرب»؛
حماسه باشکوهی که شهید شیرودی رقم زد/ در حد امکان وامدار تاریخ بودم
کارگردان «آسمان غرب» در گفتوگویی به بهانه اکران فیلم و ۸ اردیبهشت سالگرد شهادت شهید شیرودی از چالشهای تولید این اثر سینمایی و چگونگی پرداختن به حماسه باشکوهی که این شهید رقم زد، گفت.
-
در گفتوگو با مهر مطرح شد؛
چرا «بچه زرنگ» رویداد برتر هنر انقلاب شد/ به کاربلدها اعتماد کنیم
تهیه کننده انیمیشن سینمایی «بچه زرنگ» با اشاره به انتخاب این اثر به عنوان رویداد سال هنر انقلاب بیان کرد که درونی بودن موضوع در این اثر باعث شده تا به عنوان رویداد شاخص مورد توجه قرار بگیرد.
-
آرمان فیاض در گفتوگو با مهر؛
فیلمبردار باید در خدمت قصه باشد/ با سروش صحت زبان بصری مشترک دارم
آرمان فیاض مدیر فیلمبرداری «صبحانه با زرافهها» با اشاره به چالشهایی که در این فیلم داشته است درباره تجربه همکاری با سروش صحت و نزدیکی زاویه نگاهش به او توضیحاتی ارایه داد.
-
محمد حمزهای در گفتوگو با مهر؛
اکران آنلاین غیرمنصفانه و ناعادلانه است/ چرا «کاپیتان» قربانی شد؟
محمد حمزهای کارگردان فیلم سینمایی «کاپیتان» با گلایه از اکران آنلاین فیلم قبل از اکران فیزیکی آن، عنوان کرد این اثر سینمایی در صورت نمایش عمومی می توانست مخاطب خودش را در سینما پیدا کند.
-
فرزاد موتمن در گفتوگو با مهر؛
سینمای ایران نیازمند دگردیسی است/ چرا تنوع ژانر نداریم؟
فرزاد موتمن با اشاره به اینکه در سینمای ایران تنوع ژانر وجود ندارد ابراز امیدواری کرد بخش خصوصی بتواند دوباره در سینما جان بگیرد و تهیهکنندگان از سرمایه شخصی خود برای فیلمها هزینه کنند.
-
گفتوگوی مهر با عوامل «پرویز خان»-۱؛
قصه تولید فوتبالیترین فیلم سینمای ایران/ حاشیهای که ۳۰ ساله شد
عوامل فیلم «پرویز خان» که این روزها در جدول اکران نوروزی سینماها قرار دارد، در یک نشست رسانهای به ارایه ناگفتهها و نقطه نظرات خود برای ساخت فوتبالیترین فیلم تاریخ سینمای ایران پرداختند.
-
گفتوگوی مهر با ۲ کارگردان اکران نوروزی؛
دقایقی با اسپاسم و رویای نیمه جان/ نقشهای بد سبب شد فیلمساز شوم
صحرا اسداللهی و آرمین اعتمادی کارگردانهای فیلمهای کوتاه «اسپاسم» و «رویای نیمه جان» درباره فیلمهایشان و اکران آن در بسته نوروزی «هنروتجربه» توضیحاتی ارایه کردند.
-
نقش جلوههای بصری در سینمای ایران؛
فرار مغزهای جلوههای ویژه سینما/ برای «احمد» اسکنر سهبعدی ساختیم
محمد برادران طراح جلوههای ویژه بصری سینمای ایران تاکید دارد به دلیل بالارفتن اختلاف ارزش ارز، بسیاری از متخصصان و مغزهای جلوههای ویژه بصری سینمای ایران، جذب کشورهای خارجی میشوند.
-
در گفتوگو با مهر مطرح شد؛
شناختِ نیاز معلولان در یک «روایت تصویری»/ منتظر مستند حرفهای نیستیم
رضوان سرمد مستندساز، نایب رییس هیات مدیره انجمن مستندسازان سینمای ایران و دبیر مسابقه ویدیویی «روایت تصویری ارغوان»، توضیحاتی درباره روند شکلگیری این رویداد ارایه کرد.
-
رییس سازمان سینمایی در گفتوگو با مهر؛
پرونده جشنواره جهانی فیلم فجر بسته شده است/ شرایط موثر بر فروش
رییس سازمان سینمایی وزارت ارشاد تصریح کرد که تلفیق جشنواره جهانی و جشنواره ملی فیلم فجر کار درستی بوده است و بخش بینالملل جشنواره مجددا جدا نخواهد شد.
-
علی عطشانی در گفتوگو با مهر؛
چرا سراغ ستارهها نرفتم؟/ تفاوتهای فیلمسازی در هالیوود و ایران
علی عطشانی کارگردان «رویای کاغذی» با اشاره به ویژگیهای این فیلم سینمایی و اینکه چرا تصمیم گرفته فیلمش را بدون بازیگران چهره بسازد، درباره تفاوتهای فیلمسازی در ایران و هالیوود گفت.
-
در گفتوگو با مهر مطرح شد؛
«باغ کیانوش» قهرمانمحور است/ «فیلم فجر» سینما را تکقطبی میکند؟
تهیه کننده فیلم «باغ کیانوش» با اشاره به لزوم توجه جشنواره فیلم فجر به فیلمهای کودک و نوجوان و حتی کمدی بیان کرد که ادامه رویکرد کمتوجهی به برخی ژانرها، سینمای ایران را تک قطبی می کند.