۲۶ مرداد ۱۳۹۲، ۱۶:۰۶

با حکم حسن روحانی؛

صالحی‌امیری سرپرست وزارت ورزش و جوانان شد

صالحی‌امیری سرپرست وزارت ورزش و جوانان شد

پس از اینکه مسعود سلطانی‌فر نتوانست برای تصدی پست وزارت ورزش و جوانان از مجلس شورای اسلامی رای اعتماد بگیرد، نام گزینه‌های مختلفی برای سرپرستی وزارت ورزش و جوانان مطرح شد که در نهایت سیدرضا صالحی امیری به عنوان سرپرست این وزارتخانه معرفی شد.

به گزارش خبرنگار مهر، مسعود سلطانی‌فر گزینه رئیس جمهور برای تصدی پست وزارت ورزش و جوانان عصر روز پنجشنبه 24 مردادماه نتوانست از مجلس رای اعتماد بگیرد تا پس از آن اتفاق بار دیگر اسامی نفراتی همچون محمدرضا داورزنی، سعید فائقی، محمد دادکان، مصطفی هاشمی طبا، محسن مهرعلیزاده و محمدرضا تابش به عنوان گزینه‌های احتمالی سرپرستی وزارت ورزش و جوانان مطرح شود.

در نهایت اما عصر امروز شنبه طی حکمی از سوی حسن روحانی رئیس جمهور ایران، سیدرضا صالحی امیری به عنوان سرپرست وزارتخانه ورزش و جوانان منصوب شد.

متن حکم رئیس‌جمهور ایران به شرح زير است:

بسم‌الله الرحمن الرحیم
جناب آقای دکتر سیدرضا صالحی امیری

« براساس اصل 135 قانون اساسی و نظر به مراتب تعهد و سوابق علمی و مدیریتی جنابعالی، به موجب این حکم، شما را به سرپرستی «وزارت ورزش و جوانان» برمی‌گزینم. امید است با عنایات الهی و همکاری همه همکاران آن وزارت، در خدمت به ملت شریف ایران و نظام جمهوری اسلامی با رعایت اصول قانون‌مداری، اعتدال‌گرایی و منشور اخلاقی دولت تدبیر و امید موفق باشید.»

صالحی امیری در سال ۱۳۴۰ در شهرستان آمل به دنیا آمده و دارای دکترای مدیریت دولتی از دانشگاه علوم و تحقیقات و استادیار دانشگاه است. رساله دکترای او با عنوان "مديريت تنوع قومي در ايران و جهان" است. وی هیچگونه سابقه ورزشی ندارد و مثل روسای قبلی سازمان تربیت بدنی و محمد عباسی که هیچ سابقه ورزشی نداشتند، وارد ورزش شد.
 

کد خبر 2116754

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha