۲۴ مرداد ۱۳۹۲، ۱۸:۵۶

سلطانی‌فر در جلسه رای اعتماد مجلس:

با فساد، رانت خواری و دلالی مبارزه می‌کنم/ نسخه درمانی برای حل مشکلات ورزش دارم

با فساد، رانت خواری و دلالی مبارزه می‌کنم/ نسخه درمانی برای حل مشکلات ورزش دارم

وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان در جلسه کسب رای اعتماد با اشاره به اینکه اولین مسئول ورزش کشور پس از انقلاب است که در صورت کسب رای اعتماد دارای دو سال سابقه مدیریت در این بخش بوده، خطاب به نمایندگان مجلس گفت: با حمایت‌های شما به احیای ارزش‌ها، قانونگذاری و مبارزه با فساد در ورزش، رانت خواری، بی‌اخلاقی و دلالی پرداخته و توسعه اخلاق در بازار غوغازده ورزش را در دستور کار قرار خواهیم داد.

به گزارش خبرنگار مهر مسعود سلطانی‌فر در جلسه کسب رای اعتماد وزیران پیشنهادی دکتر روحانی در صحن مجلس شورای اسلامی گفت: جای بسی مباهات و افتخار است در ایامی که ملت با لبیک به ندای مقام معظم رهبری خالق حماسه سیاسی شدند و وظیفه شناسی خود را نشان دادند، این سرباز کوچک امام و مقام رهبری به عنوان وزیر ورزش و جوانان به نمایندگان مجلس شورای اسلامی معرفی شده‌ام. باید عنوان کنم در تمام سال‌های پس از انقلاب در نقاط مختلف کشور افتخار خدمتگزاری را داشتم.

وی ادامه داد:  بیش از 20 سال در 6 استان مشغول فعالیت بودم، 12 سال استاندار استان‌های مرکزی، زنجان و گیلان بوده‌ام و 8 سال هم به عنوان معاون استاندار در استان‌های هرمزگان، همدان و فارس خدمت کرده‌ام که در تمامی این سال‌ها مسئولیت ورزش و جوانان در کمیته نظارتی استان‌ها بر عهده من بوده است.

وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان تصریح کرد: اولین مسئول ورزش کشور پس از انقلاب هستم که در صورت کسب رای اعتماد دارای دو سال سابقه مدیریت در این بخش بوده‌ام و این به من خیلی کمک خواهد کرد. نزدیک به 20 سال به خاطر علایق شخصی ارتباط خیلی خوبی با فدراسیون‌ها، ورزشکاران و در کل جامعه ورزش داشتم و تحولات ورزش را از نزدیک بررسی کردم.

وی تاکید کرد: این ادعای من بی‌مورد نیست که بگویم در بین مسئولان سیاسی کشور ورزش را خوب می‌شناسم و مشکلات جوانان را نیز خوب می‌دانم و به همین خاطر  دارای تحلیل‌های مشخص آسیب شناسی و نسخه درمانی برای حل مشکلات ورزش هستم، اگر چه مشکلات فراوانی پیش روی عرصه جوانان و ورزش وجود دارد که آن را با همت فدراسیون‌ها بازوان پولادین ورزشکاران، تجربه پیشکسوتان و دانش دانشگاهیان رفع خواهیم کرد.

سلطانی‌فر همچنین گفت: می‌خواهیم صدای ورزش پهلوانی و اخلاق مدار ایرانی را به گوش جهانیان برسانیم و با کمک شما و حمایت‌های مجلسیان ساختار محکمی را برای ورزش تشکیل دهیم، ضمن اینکه به احیای ارزش‌ها، قانونگذاری و مبارزه با فساد در ورزش، رانت خواری، بی‌اخلاقی و دلالی خواهیم پرداخت و توسعه اخلاق در بازار غوغازده ورزش را در دستور کار قرار خواهیم داد.

وی خطاب به نمایندگان مجلس خاطرنشان کرد: نمایندگان محترم بارها در خصوص امکانات ورزش انتقاد کرده‌اند که انشاءالله در توزیع عادلانه امکانات در نقاط محروم تلاش جدی خواهیم کرد و به توسعه متوازن ورزش در سطح کشور خواهیم پرداخت.

وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان یادآور شد: بسیار خوشحالم در جلساتی که طی 7-8 روز گذشته در کمیسیون و فراکسیون‌های مختلف داشتم، نمایندگان مجلس کاملا بر ورزش واقف و مسلط هستند که این پشتوانه خوبی برای هر فردی خواهد بود که در پست وزارت ورزش مشغول به فعالیت می‌شود. امیدوارم این مسئله استمرار پیدا کند تا موفقیت‌های بیشتری را در ورزش کشور شاهد باشیم.

وی تصریح کرد: وزارت ورزش و جوانان از دو بخش ورزش و جوانان تشکیل شده که به خلاصه برنامه‌هایم را در این باره عنوان می‌کنم. در بخش ورزش یکسری مسائل فوری و آنی داریم که باید به آنها رسیدگی شود؛ از جمله آنها رسیدگی به وضعیت 15 فدراسیون است که با سرپرست اداره می‌شود. ضمن اینکه 4 فدراسیون ما به خاطر مجامع بین‌المللی تعلیق شده‌اند که به همین خاطر انتخابات کمیته ملی المپیک برگزار نشود.

سلطانی‌فر ادامه داد: من تلاش می‌کنم مدیریت تخصصی را در ورزش پررنگ تر کنم و از مدیران متخصص و با تجربه بیشتر استفاده کنم. ضمن اینکه تلاش جدی خواهیم داشت تا جلوی دوپینگ و ناپاکی‌ها را بگیریم. عرضه ورزش باید از این آلودگی‌ها پاک شود.

وی با بیان اینکه ورزش همگانی به عنوان محور ورزش کشور باید مورد توجه بیشتری قرار گیرد، خاطرنشان کرد: نمایندگان مجلس می‌دانند با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری در امر گسترش ورزش همگانی و با توجه به تلاش‌های صورت گرفته، امروز کمتر از 10 درصد مردم تحت پوشش ورزش همگانی هستند که این امر در دنیا بالای 50 درصد است. بنابراین در این زمینه نیاز به کار اساسی داریم.

وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان افزود: اگر در بخش همگانی دستاورد مشخصی نداشته باشیم و در ورزش آموزش و پرورش، قهرمانی و حرفه‌ای کارنامه خوبی نخواهیم داشت.

وی در خصوص ورزش قهرمانی نیز عنوان کرد: در ورزش در این زمینه با وجود موفقیت‌های خوبی که در سال‌های اخیر بخصوص در المپیک 2012 و بازی‌های آسیایی داشته‌ایم ولی اختلاف با دنیا زیاد است. پتانسیل ما در این زمینه بسیار زیاد بوده و البته موفقیت‌ها در قیاس با قبل از انقلاب نشان می‌دهد، کارنامه جمهوری اسلامی بسیار موفق‌تر بوده است.

سلطانی‌فر همچنین یادآور شد: اگر چه در گذشته قهرمانی‌هایی داشته‌ایم اما دستاوردهای پس از انقلاب بسیار ارزنده‌تر بوده است، از جمله اینکه از المپیک 1948 تا 2014 که 64 سال به طول انجامید و فقط در دو المپیک مسکو و لس آنجلس حضور نداشتیم اما ماحصل آن کسب 15 مدال طلا، 20 نقره و 25 برنز بوده است که باید تاکید کنم ظرفیت‌های ما بسیار بیشتر از این مدال‌هاست.

وی خاطرنشان کرد: مدلی که امروز در ورزش کشور وجود دارد را مورد نقد قرار دادیم که به مشکلات ریشه‌ای در ورزش همگانی و قهرمانی برسیم. باید نگاه به اداره و مدیریت ورزش کشور تغییر کند و از این وضعیت فعلی که دولت عهده دار امور است باید دوری کنیم.

وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان تصریح کرد: اگر می‌خواهیم چه در بخش همگانی و چه قهرمانی به موفقیت‌های بیشتری دست یابیم، باید مدل مدیریت ورزش کشور را با کشورهای پیشرفته‌ای که با فرهنگ ما سازگاری دارند، تطبیق دهیم تا وزارت ورزش روی نظارت بر فدراسیون‌ها تمرکز کند.

وی بر استقلال فدراسیون‌‎ها تاکید کرد و افزود: یکی از مهمترین برنامه‌های من این است که اختیار فدراسیون‌ها را افزایش دهم تا به دستاوردهای بیشتری برسم. ساماندهی حضور بخش خصوصی در ورزش نیز یکی از مهمترین برنامه‌های ما است، ضمن اینکه نظام باشگاهداری را در بخش خصوصی باید هرچه سریعتر پیاده کنیم تا مانند همه دنیا دستاوردهای بهتری با حضور بخش خصوصی داشته باشیم.

سلطانی‌فر در خصوص پروژه‌های نیمه تمام نیز اینچنین توضیح داد: بر اساس آمار کلی حدود 3 هزار و 200 پروژه نیمه تمام مانده که برای تکمیل آنها حدود 4 هزار و 500 میلیارد تومان پول  نیاز است، این در حالی است که مجموعه بودجه عمرانی وزارت ورزش و جوانان 240 میلیارد تومان بوده و با یک سری بودجه‌های دیگر به 300 میلیارد تومان هم نمی‌رسد. اگر با همین روند ادامه دهیم فقط برای تکمیل پروژه‌های نیمه تمام بالای 15 سال زمان نیاز دارد.

وی با اشاره به این نکته که برای حل مشکلات باید هماهنگی بیشتری بین وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک بوجود آید، ادامه داد: در بودجه برای دو باشگاه استقلال و پرسپولیس الزامی وجود دارد که آنها باید خصوصی شوند و این یکی از مهمترین اقدامات‌مان در این عرصه خواهد بود و امیدواریم با کمک مجلس شورای اسلامی این کار زودتر انجام گیرد. ضمن اینکه رسیدگی به مسائل و مشکلات باشگاه‌های لیگ برتری و لیگ یکی از جمله تراکتورسازی، صبای قم، شاهین بوشهر و فجرسپاسی در دستور کار ما خواهد بود.

وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان  یادآور شد: ورزش کارگری و نیروهای مسلح یکی از مهمترین برنامه های ما در توسعه و رشد ورزش در سطح کشور است که با کمک آن وزارتخانه و نیروهای مسلح از پتانسیل آنها استفاده خواهیم کرد، ضمن اینکه رسیدگی به ورزش بومی و سنتی با توجه به به تاکیدات مقام معظم رهبری در دستور کار است تا انشاءالله در این زمینه شرایط خوبی را رقم بزند.

وی با بیان اینکه انتظار دارم فراکسیون ورزش و کمیسیونهای فرهنگی و اجتماعی و مرکز پژوهش‌های مجلس به ما کمک کنند، تصریح کرد: سرانه ورزش هم اکنون در دنیا 2 متر است که ما باید برای رسیدن به این شرایط خیلی تلاش کنیم. اگر تمام بودجه‌ای که در قانون بودجه برای ورزش و جوانان در نظر گرفته شده ‌را بر جمعیت کشور تقسیم کنیم به سرانه 4 دلاری می‌رسیم که در دنیا میانگین آن 20 دلار بوده و در کشورهای پیشرفته بین 100 تا 120 دلار است.

سلطانی‌فر در خصوص شرایط جوانان عنوان کرد: در بخش جوانان موضوع فرابخشی است و نیازمندکمک همه وزارتخانه ها و مجلس هستیم. امیدوارم در این زمینه کارنامه بهتری داشته باشیم.

وی یادآور شد: فرایند اداره و برنامه‌ریزی جوان‌ها از 20 سال قبل مورد نقد شما بودجه و این نشان می‌دهد حل مشکلات جوانان توسط یک وزارتخانه امکان پذیر نیست. جوان‌ها در بخش‌های معنوی، مادی، تحصیلات، ازدواج و مشاغال نیازمند کمک هستند.

وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان در بخش پایانی صحبت‌هایش گفت: برخی از نمایندگان عنوان کردند من بدنبال گرین کارت بوده و در انگلیس درس خوانده‌ام که باید تاکید کنم من یک بار پایم را در خاک انگلستان نگذاشته‌ام و بدنبال گرین کارت هم نرفته‌ام. من سرباز کوچک جمهوری اسلامی بوده و خواهم ماند و امروز تجربه 30 ساله‌ای دارم و می‌خواهم آن را در عرصه دیگری برای مردم و شما بکار گیریم. خودم را فرزند امام و رهبری و در کلیه امور فصل الخطاب خود را رهبری می‌دانم.

کد خبر 2116342

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha