۳ اردیبهشت ۱۳۸۹، ۱۴:۱۱

گزارش مهر/

اولین شب کنسرت دیار مهر برگزار شد

اولین شب کنسرت دیار مهر برگزار شد

کنسرت دیار مهر با اجرای آثاری از تهمورس پورناظری به خوانندگی فرشاد جمالی شب گذشته در سالن همایش های برج میلاد برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، در این برنامه که از ساعت 30/22 و با 30 دقیقه تاخیر آغاز شد قطعاتی از دو آلبوم"دیار مهر" و "سرزمین خورشید" به آهنگسازی تهمورس پورناظری و خوانندگی فرشاد جمالی برای اجرا در نظر گرفته شده بود.

در ابتدای این برنامه ارکستر 29 نفره ای به سرپرستی نادر مرتضی پور به روی سن آمد و سپس فرشاد جمالی پشت میکروفن قرار گرفت که ضمن خیرمقدم گویی به حاضران گفت: برگزاری کنسرت در کشور ما همواره با مشکلات بسیار زیادی همراه بوده و هست. برای ما نیز اینچنین بود و متاسفانه مجوز برگزاری این کنسرت را حدود 12 روز قبل دریافت کردیم و پس از جمع آوری گروه و هماهنگی های لازم تنها یک هفته برای تمرین فرصت داشتیم که کار بسیار سختی بود.

 

پس از این مقدمه قطعه"بگذار و بگذر" با شعری از حمید مصدق اولین اثری بود که برای حاضران اجرا شد. در ادامه قسمت اول همچنین"آواز مجنون"، "حیران"، "آواز بوم و بر" و "ایران" نواخته شد.

با توجه به مقدمه ای که جمالی در ابتدای برنامه در مورد محدودیت زمانی آماده سازی این کنسرت عنوان کرده بود کار ارکستر قابل قبول به نظر می رسید؛ اما در بخش آوازی کنسرت ضعف های بسیاری وجود داشت که با توجه به بیوگرافی که از خواننده و شاگردی او نزد اساتیدی چون"کریم صالح عظیمی"، "رضوی سروستانی"، رامبد صدیف"، "حسین عمومی"، "هوشنگ ظریف"، "زید الله طلوعی" و "محسن کرامتی" در بروشور آمده بود این ضعف ها بسیارقابل تامل بود.

در قسمت دوم برنامه نیز قطعات"حیرت"، "امید"، "آواز مهر تو"، "سیر نمی شود ز تو"، "آواز سمندر" و "خورشید" اجرا شد که مانند بخش اول برنامه بخش آوازی برنامه نقص هایی  داشت.

در پایان برنامه نیز گروه یکبار دیگر قطعه"ایران" را به عنوان بیز برنامه برای حاضران نواخت و پس از آن  جمالی ضمن تشکر از تهمورس پورناظری، وی را به روی سن دعوت کرد که این آهنگساز مورد تشویق حاضران قرار گرفت.

گفتنی است در برگزاری این کنسرت از دو مونیتور در دو طرف گروه برای نمایش بازی رنگ ها و پرده بزرگ دیگری در پشت سن که گاه تصویر کهکشان و گاه تصویری مرتبط با قطعات بر روی آن نمایش داده می شد و همچنین نمایشگر بزرگی بر بالای سر ارکستر که تصویر اعضاء ارکستر را نمایش می داد استفاده شده بود.

همچنین در این کنسرت نیز مانند کنسرت همایون شجریان حراست برج میلاد بلیت مخاطبان را از نزدیکی خروجی بزرگراه چمران کنترل می کرد و این در حالی بود که در ورودی های سالن همایش های برج میلاد گیت هایی به همین منظور تعبیه شده بود و دوباره بلیت ها کنترل می شد.

یاد آور می شود 3 و 4 اردیبهشت کنسرت دیار مهر در سالن همایش های برج میلاد به روی صحنه خواهد رفت.

کد خبر 1069139

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha