۱۵ آذر ۱۳۸۹، ۱۰:۴۸

صید میگو در خوزستان ممنوع شد

صید میگو در خوزستان ممنوع شد

اهواز - خبرگزاری مهر: شیلات استان خوزستان اعلام کرد: صید میگو در خوزستان به ‌منظور جلوگیری از وارد شدن صدمات جبران ناپذیر به ذخایر آن ممنوع است.

به گزارش خبرنگار مهر در اهواز، بر اساس نتایج به عمل آمده توسط کارشناسان پژوهشکده آبزی پروری جنوب کشور، به‌منظور جلوگیری از وارد آمدن صدمات جبران ناپذیر به ذخایر میگو و تضمین بهره برداری پایدار از دریا و تداوم اشتغال در حرفه صیادی، صید میگو در تمام صیدگاه های استان خوزستان از روز سیزدهم آذر ماه تا اطلاع ثانوی ممنوع اعلام شد.

از تاریخ یاد شده، مالکان شناورهای صیادی موظفند نسبت به تخلیه ادوات صید میگو اقدام کنند در غیر اینصورت مشاهده جرایمی برای این صیادان در نظر گرفته می شود.
 
با توجه به کاهش جدی ذخایر میگوی منطقه، همه صیادان باید نسبت به رعایت زمان ممنوعیت صید و تخمگذاری این آبزی توجه جدی کنند زیرا در صورت عدم رعایت این موضوع شاهد کاهش چشمگیر این گونه مهم و پر طرفدار خواهیم بود.

میگو یکی از غذاهای محبوب مردم خوزستان به شمار می رود که از خانواده سخت پوستان است و در دریا زندگی می کنند. تنها برخی از گونه های آن در آب شیرین یافت می شوند. در ایران میگوهای خوراکی آب شور در دریای عمان و خلیج فارس زندگی می کنند.

این حیوان، کف زی است و به همین دلیل در نواحی کم عمق یافت می شود. این نوع میگو را دریایی می نامند. این میگو به وسیله لنج و کشتی صید شده و به ساحل حمل می شود و در ساحل، بر حسب اینکه عمل آوری شود و یا به صورت تازه به بازار مصرف انتقال یابد نیز مسیر جداگانه ای را می پیماید.

نوع دیگر میگو، میگوی پرورشی است که در سواحل خلیج فارس و دریای عمان با استفاده از آب دریا که توسط کانال به سمت مزارع هدایت شده، مستقیما در محیط طبیعی دریا پرورش داده می شود. تفاوت میگوی پرورشی و دریایی، علاوه بر تفاوت گونه و نژاد، در صید و روش عرضه میگو است.
کد خبر 1204716

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha