۱۴ آذر ۱۴۰۰، ۲۱:۳۹

رئیس پژوهشکده میگو:

تولید مولد میگو پرورشی افزایش می‌یابد

تولید مولد میگو پرورشی افزایش می‌یابد

بوشهر- رئیس پژوهشکده میگوی کشور گفت: با اقدامات صورت گرفته، تولید مولد میگو پرورشی در کشور افزایش می‌یابد.

به گزارش خبرنگار مهر، عقیل دشتیان‌نسب عصر یکشنبه در نشست بررسی وضعیت پرورش میگو در استان بوشهر اظهار داشت: ظرفیت‌های بسیار خوبی در حوزه آبزی‌پروری استان وجود دارد که باید به خوبی از این ظرفیت‌ها استفاده شود.

وی از برنامه‌ریزی پژوهشکده میگو کشور برای تولید مولد میگو پرورشی خبر داد و بیان کرد: تولید مولد میگو پرورشی از گونه وانامی در دستور کار قرار دارد و هر سال افزایش می‌یابد.

رئیس پژوهشکده میگو کشور با اشاره به توسعه برنامه‌های علمی و آموزشی در حوزه میگو خاطرنشان کرد: در همین راستا از ۱۶ تا ۱۸ آذرماه سمپوزیوم بین‌المللی سخت‌پوستان برگزار می‌شود.

وی با اشاره به برگزاری میزگردهای تخصصی در حوزه‌های صید و آبزی‌پروری در قالب این برنامه افزود: میزگردهای تخصصی با مشارکت صاحب‌نظران صنعت میگو و سخت‌پوستان کشورهای پیشرو و نمایندگان بخش خصوصی، مراکز علمی و پژوهشی برگزار می‌شود.

دشتیان‌نسب اضافه کرد: در حاشیه این رویداد کارگاه‌های آموزشی و نمایشگاه توانمندی صنعت آبزی‌پروری تشکیل می‌شود.

وی گفت: از محورهای سمپوزیوم بین‌المللی سخت‌پوستان می‌توان به آبزی پروری و توسعه پایدار، ژنتیک و اصلاح نژاد، آینده پژوهشی در صید و آبزیپروری، بهداشت، بیماری‌ها و امنیت زیستی، تغذیه، غذای زنده و مهندسی آبزی‌پروری و مکانیزاسیون اشاره کرد.

کد خبر 5368516

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha