۲۶ بهمن ۱۳۸۹، ۱۶:۰۸

ووپی گلدبرگ از روزنامه نیویورک تایمز انتقاد کرد

ووپی گلدبرگ از روزنامه نیویورک تایمز انتقاد کرد

ووپی گلدبرگ بازیگر آمریکایی روزنامه نیویورک تایمز را به دلیل نادیده گرفتن جایزه اسکارش مورد انتقاد قرار داد.

به گزارش مهر، به نقل از هالیوود ریپورتر روزنامه نیویورک تایمز در گزارشی تحلیلی به بی‌عدالتی نژادی در اهدای جوایز اسکار پرداخته است. در این مقاله هیچ اشاره‌ای به جایزه اسکاری که گلدبرگ در سال 1990 برای فیلم "روح" به دست آورد نشده است.

این در حالی است که مقاله یاد شده به بازیگرانی چون هاله بری، مورگان فریمن و دنزل واشینگتن که در سال‌های اخیر به جایزه اسکار دست یافته‌اند اشاره کرده است.

گلدبرگ در این باره گفت: از این نادیده گرفته شدن بسیار ناراحتم. وقتی یک جایزه اسکار می‌برید این جایزه به فراز مهمی از کارنامه حرفه‌ای‌تان تبدیل می‌شود. جایزه اسکار به نوعی میراث بازیگر محسوب می‌شود. من ووپی گلدبرگ هستم و همیشه برنده جایزه اسکار باقی خواهم ماند. اما از سوی منتقدین روزنامه نیویورک تایمز از فهرست برندگان اسکار حذف شده‌ام که قاعدتا باید مرا به جا بیاورند.

وی در ادامه افزود: من در بیش از 50 فیلم بازی کرده‌ام. دو بار نامزد جایزه اسکار شده و یک بار آن را به خانه برده‌ام. اینها نکاتی نیست که بر علاقمندان سینما از جمله دو منتقدی که این گزارش را نوشته‌اند پنهان باشد. اگر این دو نفر نمی‌دانسته‌اند که من جایزه اسکار را برده‌ام پس روزنامه‌نگاران زرد هستند.

سخنگوی روزنامه نیویورک تایمز هم در این باره گفت: این اتفاق یک گاف مطبوعات نیست. قرار نبود در آن گزارش نام همه سیاهپوستانی که جایزه اسکار را برده‌اند ردیف کنیم. گزارش یاد شده برندگان اسکار از سال 2002  تاکنون را در بر می‌گیرد.

کد خبر 1254640

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha