۱۸ خرداد ۱۳۹۰، ۱۲:۱۹

آخوندزاده خبر داد:

دومین اجلاس خلع سلاح در سطح کارشناسی برگزار می‌شود

دومین اجلاس خلع سلاح در سطح کارشناسی برگزار می‌شود

معاون حقوقی وزیر امور خارجه درباره برگزاری دومین اجلاس خلع سلاح در تهران گفت: این اجلاس در سطح کارشناسان برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی آخوندزاده امروز چهارشنبه در نشست خبری برای تشریح برنامه های دومین اجلاس خلع سلاح در تهران، گفت: در خصوص خلع سلاح هسته ای پروسه ای است که روند آن از 20 سال پیش در وزارت امور خارجه آغاز شده و مبتنی بر نظرات مردم جهان مبنی بر امحاء کلیه سلاح های کشتار جمعی است.

وی با اشاره به برگزاری اولین اجلاس خلع سلاح هسته ای در سال گذشته، تصریح کرد: این اجلاس که با حضور مقامات کشورهای مختلف برگزار شد، تاثیر بسزایی در عرصه بین المللی داشت و ما نیز در همان اجلاس وعده داده بودیم که امسال نیز این کنفرانس را ادامه می دهیم.

معاون حقوقی و بین الملل وزیر امور خارجه با اعلام این خبر که اجلاس امسال بیشتر ابعاد کارشناسی دارد، تصریح کرد: در این اجلاس از آثار دانشمندان و همچنین از فعالیت های سازمان های مردم نهاد بیشتر استفاده خواهد شد و در سال آینده اجلاس سوم در سطح وزرا خواهد بود.

وی در ادامه در خصوص فعالیت های جمهوری اسلامی ایران برای اجرایی شدن معاهده NPT نیز گفت: ایران همواره در خصوص فصل 6 NPT که مهمترین بخش این معاهده است حضور فعالی داشته و تاکید دارد که باید کشورهای دارنده سلاح هسته ای را تشویق کرد تا سلاح های خود را کنار بگذارند.

آخوندزاده وظیفه رسانه ها و نهادهای دولتی در این زمینه را مهم ارزیابی کرد و خواستار تشویق دولت های دارنده سلاح های هسته ای برای امحاء این سلاح ها از سوی رسانه ها و افکار عمومی جهان شد.

وی در ادامه با اشاره به برنامه های دومین اجلاس خلع سلاح گفت: ما 3 کارگروه را در این اجلاس خواهیم داشت که کارگروه نخست دکترین هسته ای کشورها و عدم تطابق آن با پیمان های بین المللی را بررسی می کند.

معاون حقوقی وزیر امور خارجه افزود: دومین کارگروه ما تعهدات بین المللی کشورها در قبال خلع سلاح هسته ای را دنبال کرده و سومین کارگروه نیز مهمترین اقدامات عملی و پیشنهادهای مشخص برای خلع سلاح و امحاء سلاح های هسته ای را در دستور کار دارد.

آخوندزاده در ادامه با اشاره به گسترش وسایل ارتباطی در عرصه جهانی گفت: نسل های جدید علاقه دارند که در دنیای عاری از سلاح های هسته ای زندگی کنند و از آنجایی که این خواسته منطبق با سیاست های جمهوری اسلامی ایران است ما پیشگام بحث خلع سلاح در عرصه جهانی شده ایم.

کد خبر 1330438

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha